Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  himla massa frågor  (läst 15145 gånger)

Midvinter

• Dalarna
SV: himla massa frågor
« Svar #80 skrivet: 23 dec-12 kl 16:50 »
jojo, kanske bäst så. Ska försöka låta bli att lägga mig i så mycket :)
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

takfönster

• Blanda ätbart med mångfald och lugn
    • Västergötland
« Svar #81 skrivet: 23 dec-12 kl 17:20 »
Dr var en bra ide om de hade funkat :) ska soana in mitt durkslag o se om se går o använda som sil går ju fortare o sortera ut det isåfall. Vete havre o solros är ju större så förhoppninfsvus går de men beror ju på hur tätt durkslaget är
Nybörjare med odling i hallen utan fönster. Skriver från mob plus dålig på stavning. Bara en förvarning ;) Odling pausad pga flytt. Då blir det fönster och balkong odling i norr läge utan takfönster ;)

Uppdatering typ 10år senare. Har fortfarande takfönster men nu villa trädgård att odla i :)

christelle

• Blekinge
« Svar #82 skrivet: 23 dec-12 kl 17:49 »
men kan du inte köpa bara solrosfrö då och slippa greja med blandningar? Finns fågelfrö där det bara är solros i.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

takfönster

• Västergötland
« Svar #83 skrivet: 23 dec-12 kl 18:46 »
Jo men det är havren o veten ja är ute efter. Och de hade dom inte på granngården i så smp förpackningar. Därför blev det fågelfröblandningen. Solros är ju lätt o få tag på annars plus att ja ska ändå sluta med solros. Står tidigare o tråden att ja är ute efter havre o vete
Nybörjare med odling i hallen utan fönster. Skriver från mob plus dålig på stavning. Bara en förvarning ;) Odling pausad pga flytt. Då blir det fönster och balkong odling i norr läge utan takfönster ;)

Uppdatering typ 10år senare. Har fortfarande takfönster men nu villa trädgård att odla i :)

Midvinter

• Dalarna
« Svar #84 skrivet: 23 dec-12 kl 18:54 »
Det där med fågelfrö var ju en himla bra ide, funderar på att sno den! :)
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

takfönster

• Västergötland
« Svar #85 skrivet: 23 dec-12 kl 19:55 »
Fy då ;) du kan ta min överblivna hampa ochså. Medans du ändå håller på o sno grejjer :D

takfönster

• Västergötland
« Svar #86 skrivet: 10 jan-13 kl 22:25 »
Jag har skaffat en mixer :)

Och nu är jag på jakt efter skott o blast som kan vara gott eller hyffsat gott att göra en frukost drink av. Med Morot potatis eller bär o frukt till. Ej citrus eller kiwi. Vill ha något grönare o förhoppninfsvis nyttigare o blanda i. Testat med linfrö och gröna linser skott med romansallad o morot o blev för beskt. Helst sött men surt funkar med eller nått med lök vitlök.

Har inspirationsbrist nu när ja kommit fram till att ja fpr nöjja mig med i stortsett bara skott och blast pga tid ork och platsbrist.

Frukostdrinken vill ja ha med kött kvar inte bara som en slät tunn dryck. Ska ju vara ett mättande alternativ till välling som ja ochså tröttnat på.

Går inte bra med odlingen nu känner ja :(

christelle

• Blekinge
« Svar #87 skrivet: 11 jan-13 kl 22:23 »
Leta här, kanske finns nåt som du gillar  :D
http://www.tasteline.com/ReceptSok/smoothie
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

takfönster

• Västergötland
« Svar #88 skrivet: 28 aug-13 kl 18:26 »
Återigen ny fråga här. Av sommaren så har jag fått smultron och jordgubbsplantor även gurka och tomat. Går dessa att ta in nu i höst och fortsätta med inomhus? Att de fortsätter växa och ge gott att äta?
Och om  dom går att ta in. Hur ska jag göra då för att de ska trivas?

Dela detta:

* Inloggade just nu

691 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser