Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Användning av bolmört. arkeologiska belägg  (läst 2470 gånger)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Användning av bolmört. arkeologiska belägg
« skrivet: 03 nov-12 kl 08:48 »
Här är en intressant artikel som berättar om fynd av förkolnade bolmörtsfrön, som sannolikt röktes som smärtlindring i den tidiga medeltidens Nyköping

http://fornvannen.se/pdf/2010talet/2012_056.pdf

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Användning av bolmört. arkeologiska belägg
« Svar #1 skrivet: 06 dec-12 kl 20:24 »
Riktigt intressant med  användningen av giftiga substanser att bränna dem och inandas röken.  Det finns ju relationer till att späda ut substans att elda och använda värmen eller röken som man fortfarande gör i TCM traditionell Kinesisk medicin.  Välskriven skall försöka lägga in den i bakhuvudet
jag är inte så ofta inne här på örter
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser