Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  öga som rinner  (läst 989 gånger)

ia-pia

öga som rinner
« skrivet: 28 okt-12 kl 08:56 »
Har en tacka vars ena öga verkar och rinna då det ibland samlas intorkat " grus" som man kan peta bort lite nedanför ögat. Så kan det gå ngn vecka och man ser  inget. Så är det där igen efter ett tag.
Ögat verkar inte vara irriterat på ngt vis och hon verkar inte ha ngt besvär med det. Det var nog ngn månad sedan vi märkte det första gången.
Ska vi bry oss om det eller är det en vanlig åkomma som försvinner av sig själv eller behöver hon droppar eller ngn ögonsalva kanske.
Någon som varit med om detta??

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: öga som rinner
« Svar #1 skrivet: 28 okt-12 kl 15:30 »
Så här? Lite skum bild, men jag hoppas det syns. Har en tacka som ofta har lite gojs så där, men jag har aldrig märkt att hon skulle ha några besvär och aldrig gjort något åt det.

Anna36

• Halland
« Svar #2 skrivet: 29 okt-12 kl 09:57 »
Liknande det som är på bilden har även en av våra tackor, hon får det nu på hösten och under vintern och på våren försvinner det. Inga besvär vad jag har kunnat se. Intressant om ngn här vet vad det är (har ett  namn på det).

ia-pia

« Svar #3 skrivet: 29 okt-12 kl 14:01 »
Ja, det är precis där som det samlas intorkat. Eftersom det verkar vara fler som notterat det och ni inte heller verka se några andra bekymmer så får jag väl ha is i magen och kolla allmäntillståndet framöver.
Tack för svar !!

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 29 okt-12 kl 17:52 »
Massor av mina tjejer har så, och det verkar vara något individuellt - päls, tårkanal, skallben eller så - för vissa har det och andra inte. Det är ju en grop precis där, undrar om det inte sitter någon körtel där för "gegget" är ju lixom klibbigt? Iallafall - flera av mina har det, och har haft det i flera år, och är pigga o glada, äter och föder lamm..

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #5 skrivet: 29 okt-12 kl 19:15 »
Det är ju en grop precis där, undrar om det inte sitter någon körtel där för "gegget" är ju lixom klibbigt?
Ja, det har jag tänkt med.

Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser