Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maja "surfis"  (läst 900 gånger)

hönsmamman Jill

• Västerbotten
    • www.foxhunters-kennel.se
Maja "surfis"
« skrivet: 24 okt-12 kl 10:18 »
Jag undrar med er som har den erfarenheten som jag inte har. Det är så att jag har mitt första år med fåren och har en sur tacka. Maja "surfis".  :o Hon har aldrig visat tendens till att vilja stånga varken mej eller någon annan. Jag köpte in för ett par månader sedan 2 st finfina tackor till min lilla flock på 4 tackor, det gick alldelses utmärkt när jag släppte in dem i hagen. Maja var inte alls arg och stingsen med dessa fina flickor. Men nu har jag släppt in baggen till tackorna och till saken hör att min lille snygge Bäärtil Bagge är bara 7 månader och Maja vevar skallen som aldrig förr.  >:( Varför gör hon så????? Dom andra tackorna springer bara undan Bäärtil Bagge. Kan hon göra honom illa?? Maja "surfis" är ju en aning större... Slakta henne eller???????
Har ett glatt gäng Hedemorahöns, 6st tackor och Bäärtil Bagge. 4 st Jack Russell Terrier, 1 st Hamiltonstövare och sist men absolut inte minst 1 st American Foxhound.
Bor på landet i Västerbotten och storm trivs med livet och djuren.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Maja "surfis"
« Svar #1 skrivet: 24 okt-12 kl 10:27 »
Utan att vara expert så skulle jag tro att hon helt enkelt bara vill sätta honom på plats. Är hon ledartacka? Inte ska du slakta henne bara för en sån sak?!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1708 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser