Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kinesiska dvärgvaktlar i Göteborg  (läst 682 gånger)

Praefatio

  • Inlägg: 24
    • Västergötland
kinesiska dvärgvaktlar i Göteborg
« skrivet: 24 okt-12 kl 01:18 »
Hej!

Är helt ny på vaktlar men tycker inte att de verkar mer avancerade än de fåglar jag tidigare haft. Intresset för vaktlar har funnits ett bra tag men nu gör jag slag i saken eftersom min sista fågel, gammelundulaten Doris, ska avlivas pga sjukdom imorgon. Har tidigare haft nymfkakaduor men fick göra mig av med dem, eftersom grannarna klagade på lätet. Är inte sugen på nya undulater men vill inte ge upp fågelintresset, tycker att de är så oerhört intressanta små djur. Ska ha orusthöns den dag vi flyttar till hus/gård, så varför inte börja med minihöns nu tänker jag!

Bor alltså i lägenhet idag. De små liven ska bo dragfritt i ett akvarium på ca L120 x D70 x H50. "Dagsljuslampa" finns sedan kakaduorna. Tycker mig ha hyfsad koll på skötseln: Torv som bottenmaterial, gärna levande växter som tar hand om en del av gödslet, mysiga krypin att gömma sig i, sandbad, snäckskalskross, undulatfrö och mjölmask samt äggskal/kalktillskott.

Jag har tänkt mig två höns, vågar inte riskera att grannarna klagar på en tupp som gal, hönsen ska väl bara gala ett par gånger om dagen vad jag har förstått och vara relativt tysta resten av dygnet. Ska alltså inte avla, utan vill mest ha dem som fågelprojekt, för att lära mig någonting nytt och ha något att pyssla med. Äggen är såklart en välkommen liten bonus men bara för skojs skull.

Finns det aktiva uppfödare kring Göteborg?
« Senast ändrad: 14 nov-12 kl 22:19 av Sirpa »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 5 användare (1 dolda)
von tratt, Lasse-hatten, Tur-Johan, GuyFromTheSky

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser