Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nånsin bonde som kan tänkas sälja lite kött?  (läst 2026 gånger)

Sonny721

• Skåne
Nånsin bonde som kan tänkas sälja lite kött?
« skrivet: 21 okt-12 kl 17:25 »
Tjennare det är så att snart närmar sig julen ;)
Och jag hade gärna velat inhandla några kilo kött  minst 3kg  men grejen är att jag ej ätter kött ifrån mat affärer längre. Så söker någon som har frigående grissar som är bra behandlade till slakt. Bor  i teckomatorp så det hade varit bra om gården liger i närheten men kan tar mig runt i Skåne men inte utan för. Och om mjölk och ägg finns. Och dem också är behandlade med samma principer så hade det också kunnat vara något Höör gärna av dig.
Ej tanken som styr det är jag som styr tanken

skaneman

• Skåne
SV: Nånsin bonde som kan tänkas sälja lite kött?
« Svar #1 skrivet: 21 okt-12 kl 17:55 »
Tjennare det är så att snart närmar sig julen ;)
Och jag hade gärna velat inhandla några kilo kött  minst 3kg  men grejen är att jag ej ätter kött ifrån mat affärer längre. Så söker någon som har frigående grissar som är bra behandlade till slakt. Bor  i teckomatorp så det hade varit bra om gården liger i närheten men kan tar mig runt i Skåne men inte utan för. Och om mjölk och ägg finns. Och dem också är behandlade med samma principer så hade det också kunnat vara något Höör gärna av dig.
Lite vildsvinskött vore kanske annars nått ? :)

Existens!

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 okt-12 kl 18:03 »
3 kg??

kurt

« Svar #3 skrivet: 22 okt-12 kl 04:02 »
3 kg??

Ja, det går säkert att amputera en bog från en av grisarna.

ängesgården

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 22 okt-12 kl 08:31 »
varför så lite ??? det är svårt att sälja så lite när man slaktar tex nöt, lamm mm, man vill ju helst sälja hela eller halva
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Halte

• Gäst

ängesgården

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 22 okt-12 kl 10:41 »
aha! Sorry ;D missade minst ::)
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #7 skrivet: 28 okt-12 kl 17:57 »
Vi har lådor med nötkött till helgen  ;D. Lådorna är på ca 20kg, men vi kan dela en låda om det finns önskemål (till ca 10kg). Kvigor som gått på lösdrift året runt och uppfödda på gräs/hö. Slaktade på ett litet gårdsslakteri (godkänt) ett par kilometer från vår gård. Köttet är vacuumpackat och uppmärkt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1728 gäster, 2 användare (1 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser