Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En tupp och en höna. Vill ha tre hönor till. Hur sammanför man dem bäst?  (läst 1130 gånger)

_panelhönan_

• Börjar med en Tupp och en höna. Sen vette fåglarna
    • Skåne
Har som sagt en tupp och en höna. (blanras men fråga inte vilka för det vet jag inte).
Nu har de precis flyttat in i sitt nya hönshus.
Jag vill ju ha fler höns, gärna tre till. Men hur sammanför man dem bäst?
Alla hönorna på en gång?

Hönan som redan finns heter Selma av en anledning, dvs Fridolf är en riktig toffel, då hon har nappat lite fjädrar från honom. Hoppas på att det ska bli bättre nu när de har större och finare.

Vill inte ha ett herrans liv i hönshuset med blod som resultat. =(
/panelhönan

4-ever

• Skåne
Jag hade släppt in de nya hönorna på kvällen. Och sen hoppats på att allt gick bra.
Det brukar inte bli några större problem, har inte jag upplevt i varje fall!
Men nu har jag ju snälla dv.kochiner!  8)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Eva o Getterna

• Uppland
Det kan vara bra om de har samma lukt och känner varann lite. Kan man så är det bra om de kan vara i samma utrymme några dagar. Så de får samma lukt mm. Jag skulle ochså släppa in dom på kvällen. Ska man släppa in dom på dagen så kan det underlätta om de är lite hungriga. Sen ger man dom något gott och släpper in hönorna samtidigt. Den allmänna förvirringen kan underlätta.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

09

• -
Jag brukar bara släppa in dem till de andra hönsen. Brukar aldrig vara några problem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 4 användare
Hantverkaren, Hans Hultén, Nataks, Får Forever

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser