Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönshustankar från nybörjare  (läst 1449 gånger)

Lotta-71

• Västergötland
Hönshustankar från nybörjare
« skrivet: 05 okt-12 kl 22:10 »
Jag går i hönsköpartankar och har kollat runt lite på olika hönshus. Jag har hittat företaget Lucky Hundkojor och undrar om någon har erfarenhet av Hönshus modell 2? Själv tycker jag att det ser bra ut men vill hör vad ni som är mer erfarna tycker.

Lotta

lena70

• Gäst
SV: Hönshustankar från nybörjare
« Svar #1 skrivet: 06 okt-12 kl 08:56 »
Jag vill varmt rekomendera lekstugor som hönshus, oftast är de lagom stora, har stora rejäla fönster och en dörr , och oftast är de  isolerade. Duger bra både som sommar och vinterboende! Gamla avlagda lekstugor som barn tröttnat på, finns oftast på blocket för en mycket billig penning. ;D

LasseDalom

• -
« Svar #2 skrivet: 13 okt-12 kl 19:57 »
Citat från: Fru solvända
Jag vill varmt rekomendera lekstugor som hönshus, oftast är de lagom stora, har stora rejäla fönster och en dörr , och oftast är de  isolerade. Duger bra både som sommar och vinterboende! Gamla avlagda lekstugor som barn tröttnat på, finns oftast på blocket för en mycket billig penning. ;D

Instämmer!

Välj bort de här enorma projekten med gjutet golv och annat overkill. Det viktiga är att du sköter hönsens dagliga tillsyn så mår de bra i nästan vilket utrymme som helst!

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 17 okt-12 kl 20:19 »
Håller med Lasse. Man ska inte gjöra de så komplicerat. Hur gjorde man för ingen isollering o Gud vet allt vad man ska ha nu ! Vet man att hönsen mår bra då gjör man rätt

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #4 skrivet: 18 okt-12 kl 21:22 »
Jag har övertagit mina barns lekstuga (ska rustas upp lite) och har precis idag isolerat den idag med 45 mm isolering. Lekstugan är inte stor, 170x140 och höjden är 165 i nock har ett fönster i dörren och ett till på gavlen. Det hoppas jag blir en bra bostad för ett gäng höns.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 3 användare
Hans Hultén, Nataks, Får Forever

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser