Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fläsk kött  (läst 3173 gånger)

Nicken

Fläsk kött
« skrivet: 02 okt-12 kl 17:32 »
Hallå!!!

Här kommer en liten undring angående fryst kött.

Hur länge kan man förvara tex fläsk kött i frysen utan att det blir dåligt att äta?

Bara för att det luktar lite illa, går det väll fortfarande att äta?

jag lever i alla fall i den villfarelsen...

Har en högrev i frysen som snart är två år gammal, tacksam får råd vad jag ska göra med den?

Väldigt tacksam för svar...

Existens!

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #1 skrivet: 02 okt-12 kl 18:11 »
Har man fläsk i mer än ett år så brukar det inte vara så fräscht. .om det inte var väldigt bra paketerat. Luktar det dessutom inte roligt så skulle inte jag äta det iaf.  Jag hade kokat det till hundarna.  Vilken bit menar du förresten?  Högrev är ju inte direkt en bit från en gris. . Inte till namnet iaf.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Fläsk kött
« Svar #2 skrivet: 02 okt-12 kl 18:21 »
Magert kött håller längre än kött med mycket fett, vilket ju gör att fläsk är det som håller kortast. Luktar det illa så skulle jag inte äta det.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Nicken

SV: (Ämne saknas)
« Svar #3 skrivet: 02 okt-12 kl 18:55 »
Har man fläsk i mer än ett år så brukar det inte vara så fräscht. .om det inte var väldigt bra paketerat. Luktar det dessutom inte roligt så skulle inte jag äta det iaf.  Jag hade kokat det till hundarna.  Vilken bit menar du förresten?  Högrev är ju inte direkt en bit från en gris. . Inte till namnet iaf.

Hallå igen... fläsk köttet var karré när jag skrev detta hittadejag en bit högrev i frysen... kanske bättre som du skrev att koka det till hundarna?

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
SV: Fläsk kött
« Svar #4 skrivet: 02 okt-12 kl 19:06 »
Ge det till hundarna om det luktar.

Har själv ätit av fläskkött som varit 2 år gammalt i frysen o varit helt OK. Men då har det varit inslaget i folie o sedan i påse med luften utsugen o därefter inslaget i papper. För mkt materialspill o jobb med det så numer äter vi upp köttet i tid.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 3 användare
Själv är bäste dräng, Mr.O, torparhulda

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser