Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka "sjuka" djur kan man äta?  (läst 1411 gånger)

Hårhäxan

• Västerbotten
Vilka "sjuka" djur kan man äta?
« skrivet: 28 sep-12 kl 15:11 »
Jag har haft höns i 1,5 år och har snart gått igenom alla sjukdomar som finns! Jag blir sååå less! funderar på att bli vegetarian snart. Nu slaktade jag en tupp idag han har vita långa tunna maskar i tarmarna. Törs man äta tuppen? Har en annan stor brahmatupp som jag fött upp till slakt. Han har en uppsvälld tå, han verkar inte bli bättre trots olika åtgärd, kan man äta den tuppen, tror att han kanske har gikt?

sonja på slätten

• Halland
SV: Vilka "sjuka" djur kan man äta?
« Svar #1 skrivet: 28 sep-12 kl 18:39 »
Spolmask,  det har nästan  alla våra slakttuppar mer eller mindre. Trots det är de feta och fina,  och smakar utmärkt. Givetvis ska köttet upphettas ordentligt,  det gäller ju alltid för kyckling.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Jennyt

• Västergötland
SV: Vilka "sjuka" djur kan man äta?
« Svar #2 skrivet: 28 sep-12 kl 19:25 »
Jorå, Sonja har rätt.... tuppen som har en svullen tå är svårt att yttra sig o utan att ha sett tån. Vid andra infektionstillstånd och konstigheter som man inte riktigt vet vad det är, för att inte tala om självdöda djur, då är det eldningstunnan som gäller :)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 1 användare
PLund

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser