Existens; Sånna finns det alltid. En del är världsberömda varumärken och tar c:a dubbelt så mycke betalt för sina serviceavtal, jämfört med om jag gör det per löpande.
Jag får varje vecka röja upp efter de som skruvat själva och gjort fel! Missunnar du mej 15-20% av min inkomst?

Ang. Svensk djurhållning tror jag vi ska se upp med myter, det är lika förbannat penningen som styr när det blir "proffessionellt" men i sak håller jag med dig.
Trollmor; Jag tänker ungefär som du. Dess utom den generella sjukan som tycks drabba alla och en var som kan finna den minsta lilla anledning, att komma med i olika register. Dessa skapar ofta bara eget arbete samt underlättar "Storebrors" kontrollapparat.
När man köper in kanske det kan bli avdragsgillt men tar man ut det själv ska det beskattas. Vem vinner och vem förlorar? Ingen fördel heller om det är avdragsgillt, man får betala mer samt beskatta det när det förvandlas till "Eget uttag".
Och vem har lyckats leva på avdrag? Det är ju bara skatterna man slipper betala!