Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att köpa värmeplatta.  (läst 2596 gånger)

Juppepinne

• Östergötland
Att köpa värmeplatta.
« skrivet: 16 sep-12 kl 17:48 »
Vet att jag är ute i skapligt god tid men min syster som ska ha barn i slutet av december börjar bli orolig för att vattnet till hennes hönor ska frysa när hon åker in till förlossningen. Hon kan inte förvänta sig att någon ska ha tid att åka hem till henne och byta vatten 3 gånger på en dag för att vattnet inte ska frysa. Vill underlätta för henne och ge henne en värmeplatta så att hon slipper ett orosmoment i alla fall. Då räcker det ju med att någon tittar till djuren en gång om dagen. Vore det inte för att vi bor 45 minuter från varandra och jag också ska ha barn, fast nu i oktober, så skulle jag kunna ställa upp. Men att sätta sig i en bil med en bebis på 3 månader och eventuell snöstorm känns dumt. Förhoppningsvis blir det en mild vinter och då har vi oroat oss i onödan men man vet ju aldrig.

Så nu har jag suttit ett bra tag och sökt på internet var man kan hitta värmeplattor till vattenautomaterna i vinter. Visst har jag hittat på Högberga men jag fattar ju inte vilken vattenautomat de passar till eftersom det inte står plus att jag tyckte att de var ganska dyra med frakten. Det borde väl finnas på några fler ställen. Tyvärr bor jag bara i närheten av en Granngårdenbutik och där är ju servicen minst sagt dålig så att de skulle kunna ta hem från något annat ställe är uteslutet.

Kan någon vänlig själ lägga in länkar på var man kan köpa värmeplattor och gärna vilken vattenautomat som passar?

Tack på förhand!! /Ida
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Mastweiler

• Närke
SV: Att köpa värmeplatta.
« Svar #1 skrivet: 16 sep-12 kl 17:55 »
http://www.hogbergaab.se/?page=product&ProductID=245
Det finns en med diameter 30 oxå.

Henrik99

• Skåne
Har fem kaniner en hund en katt två akvarium japanska vaktlar och jumbo vaktlar
en silkes höna en dvärg kochin och och snart duvor

Krågedal

• Östergötland
SV: Att köpa värmeplatta.
« Svar #3 skrivet: 18 sep-12 kl 17:12 »
var i östergötland bor du/ Ni? Jag hittade på Kinda foder... i Kisa, ska köpa en till framöver då kaninerna som bodde förra vintern i hop med hönsen gnagade av kabeln.... är nästan säker på om du ringer där du brukar köpa hönsfoder o fråga om de kan köpa in så spar du frakten iallafall!? Lycka till
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser