Vet att jag är ute i skapligt god tid men min syster som ska ha barn i slutet av december börjar bli orolig för att vattnet till hennes hönor ska frysa när hon åker in till förlossningen. Hon kan inte förvänta sig att någon ska ha tid att åka hem till henne och byta vatten 3 gånger på en dag för att vattnet inte ska frysa. Vill underlätta för henne och ge henne en värmeplatta så att hon slipper ett orosmoment i alla fall. Då räcker det ju med att någon tittar till djuren en gång om dagen. Vore det inte för att vi bor 45 minuter från varandra och jag också ska ha barn, fast nu i oktober, så skulle jag kunna ställa upp. Men att sätta sig i en bil med en bebis på 3 månader och eventuell snöstorm känns dumt. Förhoppningsvis blir det en mild vinter och då har vi oroat oss i onödan men man vet ju aldrig.
Så nu har jag suttit ett bra tag och sökt på internet var man kan hitta värmeplattor till vattenautomaterna i vinter. Visst har jag hittat på Högberga men jag fattar ju inte vilken vattenautomat de passar till eftersom det inte står plus att jag tyckte att de var ganska dyra med frakten. Det borde väl finnas på några fler ställen. Tyvärr bor jag bara i närheten av en Granngårdenbutik och där är ju servicen minst sagt dålig så att de skulle kunna ta hem från något annat ställe är uteslutet.
Kan någon vänlig själ lägga in länkar på var man kan köpa värmeplattor och gärna vilken vattenautomat som passar?
Tack på förhand!! /Ida