Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 277927 gånger)

PantaRei

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1320 skrivet: 03 jun-14 kl 20:47 »
Och jag känner mig lite ensam i tråden. Försökte bli av med lite restgarn, vantar blev det.

LimJans

  • Inlägg: 8955
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1321 skrivet: 03 jun-14 kl 21:16 »
Och jag känner mig lite ensam i tråden. Försökte bli av med lite restgarn, vantar blev det.

Jättefina! Önskar att jag var bättre på att sticka flerfärgsmönster.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1322 skrivet: 03 jun-14 kl 21:19 »
Och jag känner mig lite ensam i tråden. Försökte bli av med lite restgarn, vantar blev det.
Vilka fina vantar!
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1323 skrivet: 03 jun-14 kl 21:49 »
Jätte läckra vantar  :)
Jag kan inte sticka sånna även om jag försökte.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

PantaRei

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1324 skrivet: 05 jun-14 kl 18:22 »
Tack snälla ni! Att sticka mönster runt är inte mycket svårare än att sticka enfärgat förutom att man måste hålla koll på mönstret (eller så gör man som jag och bryr sig inte om att det blev fyra olika fåglar istället för fyra likadana).

Martina

  • Inlägg: 200
    • Uppland
    • Bomärkt
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1325 skrivet: 06 jul-14 kl 20:34 »
Vårens projekt är äntligen klart! Nålbundna halvhandskar med "hålspetsvolang" Tyvärr ser man inte hålen i volangen så bra men jag är ändå nöjd. Det var lite pilligt att få till fingrarna!



Den största utmaningen var nog att få en bra bild på dem, svart är verkligen en dum färg att fota.



Jag testade dem förra lördagen och de var riktigt bekväma. Tillräckligt tunna för att inte vara i vägen och dessutom så noppade sig inte garnet. (Tvåtrådigt ullgarn från Tyskland) Jag trodde de skulle kännas lite klumpiga mellan fingrarna, men jag glömde faktiskt bort att jag hade dem på mig.


LimJans

  • Inlägg: 8955
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1326 skrivet: 06 jul-14 kl 21:51 »
Vårens projekt är äntligen klart! Nålbundna halvhandskar med "hålspetsvolang" Tyvärr ser man inte hålen i volangen så bra men jag är ändå nöjd. Det var lite pilligt att få till fingrarna!

Mycket tjusiga!


getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1328 skrivet: 07 jul-14 kl 12:38 »
När du fotar så trä in ett vitt hoprullad papper så kanske det syns bättre.

Mej hjälper det inte. Svarta katter är inte ihåliga. ;)

Martina

  • Inlägg: 200
    • Uppland
    • Bomärkt
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1329 skrivet: 07 jul-14 kl 18:40 »
När du fotar så trä in ett vitt hoprullad papper så kanske det syns bättre.

Mej hjälper det inte. Svarta katter är inte ihåliga. ;)


Jag testade ju med min kritvita arm! :)
Har massa med foton på en vit hund från när jag var liten. Att det sitter en svart bredvid kan man knappast se ens om man vet om det!
Jannes svarta hund fastnar bara på bild när han inte skall vara med. Här försökte jag fota linneor när han fick syn på något spännande...

Naturliv

  • Inlägg: 1222
    • Södermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1330 skrivet: 14 jul-14 kl 20:31 »
Jag har blivit så förtjust i ullkläder, så jag gör om och stickar nytt om vartannat. Ullsockor slits oftast ut på hälen och av dem syr jag handledsvärmare. De mindre slitna blir knävärmare.

Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Naturliv

  • Inlägg: 1222
    • Södermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1331 skrivet: 14 jul-14 kl 20:33 »
Jag köpte melerat ullgarn och stickade handledsvärmare och av en slump blev det mönstrat diagonalrandigt. Kul effekt!

Av det överblivna garnet stickar jag en halsduk och hittills har den nått från golv till tak. Kanske är den klar snart. Då syns det melerade mönstret tydligare.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Mielikki

  • Inlägg: 76
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1332 skrivet: 17 jul-14 kl 19:34 »
Vårens projekt är äntligen klart! Nålbundna halvhandskar med "hålspetsvolang" Tyvärr ser man inte hålen i volangen så bra men jag är ändå nöjd. Det var lite pilligt att få till fingrarna!


Fina.

Jag och min vana att se på bakgrunden, vad är det för dräkt som skymtar på sista bilden?
I believe in looking reality straight in the eye and denying it.

Martina

  • Inlägg: 200
    • Uppland
    • Bomärkt
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1333 skrivet: 17 jul-14 kl 21:51 »
Fina.

Jag och min vana att se på bakgrunden, vad är det för dräkt som skymtar på sista bilden?


Tack! :)
Faktiskt mina alldeles vanliga kläder, om än i lite annorlunda kombination eftersom jag precis hade varit på steampunkkonvent i Gävle. Jag kände mig inspirerad och gjorde ett ihopplock i garderoben innan jag åkte. Noa noa är bra!
Det finns fler bilder i bloggen (http://bomaerkt.blogg.se/2014/july/steampunk-och-nalbundna-halvhandskar.html)

PantaRei

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1334 skrivet: 23 jul-14 kl 10:57 »
Kom över en härva underbart entrådigt ullgarn från finska får. Jag försökte hitta något där garnet skulle komma till sin rätt, det blev en Halldora longshawl. Mönstret skulle ha blivit bättre med tunnare garn eller grövre stickor kanske, men jag gillar resultatet ändå.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1335 skrivet: 23 jul-14 kl 12:42 »
Mycket vacker sjal  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1336 skrivet: 23 jul-14 kl 17:21 »
Vilken vacker bild

PantaRei

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1337 skrivet: 31 jul-14 kl 20:53 »
Växtfärgade garn och färgade sen över en del men koschenill. Övre raden: vitt, videört, baldersbrå, nedre raden: grått, ljusgrått med albark och lupin. Sedan samma härvor efter koschenillbad (utom albark och lupin). 

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1338 skrivet: 05 aug-14 kl 23:06 »
Jag har köpt en overlock-maskin, något jag aldrig förut provat att sy på. Så nu håller jag på o lär mig, första försöken blev mössor i jersey till 2 av barnbarnen, den ena av en gammal tröja från Erikshjälpen, pimpad med blommor och band :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1339 skrivet: 14 aug-14 kl 12:15 »
Nu har jag kommit ett steg längre med overlocken, igår sydde jag ett par byxor åt ett av mina fosterbarn, baggy i grenen för att passa blöjbaken. Barnbarnet fick vara modell :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 3 användare
Lasse-hatten, Oskari, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser