Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

javill

"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Kretsloppan

Citat från: PantaRei skrivet 02 Nov-14 kl 13:47
En sjal av det koschenillfärgade garnet.
Klappgröt åt jag i barndomen. Ja, såg ut sådär. Och gott!

Har sett liknande sjalar som varit skuggstickade, heter det visst. Men är det där enbart räta maskor?

PantaRei

Jag kallar det vispgröt men det är samma maträtt. Sjalen är rätstickad, bara räta maskor fram och tillbaka, uppifrån och ner. 

PantaRei

Granbarr och stenlav. Och ovint keratin 87.

Smajsan

Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

PantaRei

Mera värme i kylan.

getalina

Perfekt för en frusen pianospelare.  ;)

LimJans

Vantar i vätte-stolek, till Naturskolans vättestig.

Inga-Karin E

Så söta! Var är gillaknappen???

LimJans

Gille

Kjol av stuvbitar och topp med stickat ok till gammal t-shirt.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Sjaunja

Vad snyggt Gille! Kör du med overlockmaskin?

Gille

Tack! Och nej, syr med min vanliga. Jag och overlocken är inte bästa vänner så den tar jag bara när jag måste.
Kaninuppfödare och pelargontant.

anette i bugared

Här är "tomteverkstan" i full gång, det blir många mjuka paket till barnbarnen i år :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

anette i bugared

Lite till ;)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.

anette i bugared

Och några mössor :)

Milvus

Å vilka fina grejer ni syr. Gillar återbruket😊

Martina

Jag har ett nytt favoritgarn! :) Och så har jag kommit på att det är kul att nålbinda volanger också, som synes!

/Martina

MickeMård

Här är några frihetliga broderier :D

[smg id=8855] [smg id=8854] [smg id=8853] [smg id=8852]

Broderar en hel del på frihand. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem men det kanske inte måste finnas ett syfte. Bra sätt att få ur sig lite ilska och kamp :)

Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

knöcklan

Citat från: MickeMård skrivet 03 Jan-15 kl 14:13
Här är några frihetliga broderier :D

[smg id=8855] [smg id=8854] [smg id=8853] [smg id=8852]

Broderar en hel del på frihand. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem men det kanske inte måste finnas ett syfte. Bra sätt att få ur sig lite ilska och kamp :)
De är helt underbara!  Finns det ingenstans du kan hänga ut dem på nån konstutställning? 
Det tar tid att tänka ut hur man skall få fram budskapet en process i flera ofta många steg få idé rata tänka om så igen och igen ... 

Spar dem de kommer till användning på allmän vägg.  Men jag skulle ändå försöka få kontakt med nån lokal konstnär så det blir ringar på vattnet för nåt gemensamt upphäng !

Jag saknar ett broderi som du tidigare lagt upp på nån tråd.  Jag antar att du har flera till som ligger och väntar i nån byrålåda ...
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

394 Gäster, 2 användare (1 Dolda)
Hantverkaren