Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

crystal

www.sixoakshomestead.blogspot.se
a historic working homestead

knöcklan

Citat från: crystal skrivet 05 Feb-15 kl 14:51
@PantaRei- vackert tröja :)

jag sydde ett livstycke till en kompis av mig. Utsidan av hel linnen och fodrad med bomull.
Lite gammaldags mindjemått verkar det som  ;)
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

PantaRei

Onämnbara saker    :-[

javill

"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Varg-älva

Oh, så fina!

Och för att det ska vara riktigt sedligt hoppas jag de går nedanför knäna....  ;)

PantaRei

Kate Davies' Fintry i svampfärgat garn.

LimJans

mmeo

Citat från: PantaRei skrivet 20 Feb-15 kl 19:37
Kate Davies' Fintry i svampfärgat garn.

Åh, så snygg! Varför kan jag inte sticka snabbare för så jag också får sticka en kofta... (Blir aldrig klar med mitt sjalprojekt)

PantaRei

Citat från: mmeo skrivet 20 Feb-15 kl 22:07
Åh, så snygg! Varför kan jag inte sticka snabbare för så jag också får sticka en kofta... (Blir aldrig klar med mitt sjalprojekt)
Så här är det: man behöver inte bli klar med ett projekt för att börja på nästa. Man kan ha flera projekt på gång samtidigt. Man är inte dålig för att man har halvstickade saker liggande. Man får göra precis som man vill! Finns ingen slöjdfröken som kommer och säger att man gör fel.

mmeo

Citat från: PantaRei skrivet 21 Feb-15 kl 15:49
Så här är det: man behöver inte bli klar med ett projekt för att börja på nästa. Man kan ha flera projekt på gång samtidigt. Man är inte dålig för att man har halvstickade saker liggande. Man får göra precis som man vill! Finns ingen slöjdfröken som kommer och säger att man gör fel.

hm, jo men nu är ju det här inte det enda stickprojektet som ligger tyvärr...  :-[ Jag blev lite trött på mig själv och bestämde att det var garnstopp tills åtminstone den här sjalen blir klar. Men sen ska jag sticka en kofta!

LimJans

En liten kofta av ett skänkt nystan som jag tror är bomull/akryl-blandning. :)

Varg-älva

Citat från: mmeo skrivet 22 Feb-15 kl 09:32
hm, jo men nu är ju det här inte det enda stickprojektet som ligger tyvärr...  :-[ Jag blev lite trött på mig själv och bestämde att det var garnstopp tills åtminstone den här sjalen blir klar. Men sen ska jag sticka en kofta!

Garnstopp? Funkar det faktiskt?
För mig har det aldrig fungerat.....

Varg-älva

Citat från: Lim Olofs gård skrivet 09 Mar-15 kl 20:39
En liten kofta av ett skänkt nystan som jag tror är bomull/akryl-blandning. :)

Den va fin!  :)

Och så fint du fått färgerna att stämma!

LimJans

Citat från: Varg-älva skrivet 10 Mar-15 kl 17:06
Den va fin!  :)

Och så fint du fått färgerna att stämma!

Tack!

Garnet randar sig självt :)

LimJans

Ett gäng sockor till Estland

LimJans

En kortärmad kofta, till Estland

PantaRei

Vantar.

19Haglund78

Tights av herrsockar till min dotter Anna-lisa!  :D

PantaRei

Färgade garn med sammetsfotad pluggskivling, det blev grått till min stora besvikelse. Den första härvan var underbart lila tills jag lyfte upp den. Garnet är obetat så betning kunde kanske ha gjort färgen stabilare, tror också att amoniak i färgbadet skulle ha hjälpt.   

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

358 Gäster, 1 användare
Ljunghonung