Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ullgarn i olika färger köpes  (läst 2304 gånger)

vildblomma

• Gäst
Ullgarn i olika färger köpes
« skrivet: 18 dec-06 kl 10:07 »
Hej!

Jag har mycket ofärgat ullgarn, men undrar om någon har ullgarn, olika färger, kan vara restgarn, som Ni vill bli av med. Hör gärna av Er till mig i så fall.

Lena. :) ;) :D
« Senast ändrad: 18 dec-06 kl 10:08 av vildblomma »

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
Re:Ullgarn i olika färger köpes
« Svar #1 skrivet: 18 dec-06 kl 10:59 »
Jag har en hel del ullgarner, både sådant som jag växt-, svamp- eller syrafärgat och sådant som jag köpt färgat. Eftersom jag har mer än jag behöver får du gärna köpa en del. Är det särskilda kvaliteer du är ute efter?
Monika
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

vildblomma

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 dec-06 kl 11:53 »
Jag är ute efter det som passar till att sticka sockar och vantar och tröjor, ja det mesta.2-trådigt, 3- trådigt och fyrtrådigt, lite olika grovlekar.Lite av varje kort och gott!

Köper gärna av Dig, hur mycket tar Du för det?
Hälsn,Lena.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #3 skrivet: 18 dec-06 kl 13:54 »
Känns 20 kr/hg + frakt som ett bra pris?
Monika
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.

vildblomma

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 dec-06 kl 14:01 »
Det känns som ett bra pris.Det betalar jag gärna.

Hälsn,Lena.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #5 skrivet: 18 dec-06 kl 14:13 »
Fint  :)

Är du intresserad av både växt-, syrafärgat och "köpefärgat" garn?
Några favoritfärger?
Några särskilda mängder?

Kom med dina önskemål så ska jag rota i mina lådor!
Monika

vildblomma

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 18 dec-06 kl 14:27 »
Jag är  intresserad av blandade färger.Lite av varje, för jag har som sagt bara ofärgat hemma just nu.Visserligen lite brunt och svart också men inga andra färger.Så lite av varje kan jag tänka mig att blanda med.Hur mycket  kan Du avvara? Ett kg kan jag gott tänka mig.Om Du har mycket kan jag tänka mig 2 kg..Annars blir det vad det blir.

Hälsn,Lena.
« Senast ändrad: 18 dec-06 kl 14:34 av vildblomma »

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #7 skrivet: 18 dec-06 kl 14:42 »
När jag tittar efter så har jag rätt mycket...

Om du vill kan jag lägga ihop ett kilo 2-trådigt ullgarn i olika kulörer på skalan från gult-orange-rött-lila. En del är växtfärgat, en del syrafärgat och något färdigköpt.
I kg kostar 44 kr att skicka.

Jag kan lägga till fler färger av 3-trådigt om du vill, så du får 2 kg. Det  kostar 66 kr att skicka.

Monika

vildblomma

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 18 dec-06 kl 14:51 »
Det låter jättebra! Skicka så det blir 2 kg.Och blanda så.

Vill Du att jag skriver min adress här på forumet så kan jag göra det eller skall jag meddela mig på något annat sätt

Hälsn,Lena.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #9 skrivet: 18 dec-06 kl 14:54 »
Jag skickar ett privat mejl till dej!
Monika

vildblomma

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 18 dec-06 kl 15:00 »
Jättebra! Då svarar jag på det i kväll för jag är på jobbet just nu och kan inte läsa av hemmamailen här.Men då skickar jag svar till Dig i kväll.
Tack så länge!

Hälsn,Lena.

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser