Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  övergiven kyckling  (läst 918 gånger)

Mystan

  • Inlägg: 4
    • -
övergiven kyckling
« skrivet: 24 aug-12 kl 14:15 »
kom upp till hönshuset i idag och hittade en ensam liten kyckling i redet där en av mina höns legat. Hon är ca 1 1/2 år och försökte ruva förra hösten med då klev hon bara sönder äggen. i sommar har hon lagt sig flera gånger på ägg men rest sig och gått därifrån efter ca en vecka så jag trodde inte att det skulle bli ngt av äggen hon låg på den här gången heller men nu satt det en liten kyckling där. Hönan har gått ut med resten av flocken och bryr sig inte om den lilla kycklingen som jag tror kläcktes i går kväll eller inatt då hon var ute i går och då fanns det ingen kyckling. Vad gör jag nu? Har ingen lampa till värmelampan hemma och skulle ju helst vilja att den kunde gå med sin mamma men kan ju inte lämna den ensam i hönshuset för då fryser den ju ihjäl. Har tagit in den och satt den i en låda under en vanlig glödlampa så den slipper frysa och avvaktar och ser om hönan verkar gå tillbaka till redet...
Vad gör jag nu? Kan en ensam kyckling klara sig själv under värmelampa?
tacksam för  råd
/ EVa

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: övergiven kyckling
« Svar #1 skrivet: 24 aug-12 kl 14:30 »
Hej Mystan! jag tror den kan klara sig men den är ju helt ensam,det tror jag den mår ganska dåligt av. Vart bor du? Jag kan ta den om du kommer med den,för jag har småttingar just nu.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Mystan

  • Inlägg: 4
    • -
SV: övergiven kyckling
« Svar #2 skrivet: 24 aug-12 kl 14:42 »
bor i kilafors, hälsingland så det är ju lite väl långt att köra. men det optimala vore ju att få tag på dygnsgamlakycklingar  eller skänka honom till nån som har det/ Eva

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: övergiven kyckling
« Svar #3 skrivet: 24 aug-12 kl 14:47 »
Ja det var lite väl långt,men hoppas nu att du får tag i mer kycklingar,eller hittar ett fosterhem åt den lilla. Lycka till!!!!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 2 användare
Limpans, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser