Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris vinterlamm  (läst 2240 gånger)

Charlotte

• -
Pris vinterlamm
« skrivet: 23 aug-12 kl 13:08 »
Jag har förmodligen chans att få köpa en liten grupp Gotlandsbagglamm som är väl invallade.
Jag planerar att träna min unghund på gruppen och sedan slakta dom runt jul eller påsk.
 Det är alltså frågan om vinterlamm som inte kommer att vara färdigväxta nu i höst.
Vad tror ni dom kommer att kosta på ett ungefär?
Det ska finnas noteringar på SLS hemsida, men jag kommer inte in på dom med mobilen och min vanliga dator strejkar, nån som skulle vilja vara snäll och kolla om det går att hitta noteringarna?
Eller om ni kanske köpt/sålt vinterlamm själva?
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Existens!

• Gäst
SV: Pris vinterlamm
« Svar #1 skrivet: 23 aug-12 kl 13:53 »
Menar du livpriset nu när du ska köpa dom.. Eller slaktpriset?

Lite svårt att se.. arkivet bakåt går till maj i våras, och framåt nu går ju bara att se en vecka..

Charlotte

• -
« Svar #2 skrivet: 23 aug-12 kl 13:59 »
Livpriset nu menar jag.
Tack för att du försöker hjälpa :)
Mvh
Charlotte
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Existens!

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 aug-12 kl 16:03 »
Jadu..det var inte lätt att hitta nåt om det..Jag gör det inte iaf..

Charlotte

• -
« Svar #4 skrivet: 23 aug-12 kl 16:06 »
Tack ändå :)
Jag får ta och ringa dom, överallt när man söker på priser står det att dom har gällande noteringar, men man hittar dom inte...
Tänkte det vore bra att ha ett hum om det hela när säljaren säger vad h"n vill ha.
Mvh
Charlotte

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #5 skrivet: 23 aug-12 kl 16:16 »
Priset är på levande vikt , brukar ligga mellan 2-400.
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

Charlotte

• -
« Svar #6 skrivet: 23 aug-12 kl 16:22 »
Tackar :)
Mvh
Charlotte

Dela detta:

* Inloggade just nu

1144 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser