Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med "vattnig" blick  (läst 647 gånger)

Dajen

• Uppland
Höna med "vattnig" blick
« skrivet: 19 aug-12 kl 19:39 »
Jag har en Hedemorahöna på ca 1,5 år som också är konstig i ett öga, eventuellt båda. Inte svullen, inget var, kanske möjligen lite "vattnig" i blicken. Hon kisar och blundar ofta med egna ögat, ikväll tycker jag att tendensen kanske finns även på andra ögat. Upptäckte det hela i förrgår. Hon verkar inte sjuk i övrigt, är ute med de andra, äter osv. Det jag tycker är konstigt, men som kanske inte alls är relevant, är att min andra Hedemora, som jag köpte tillsammans med den här för ett par månader sedan, låg död i hönsgården dagen innan jag såg ögonproblemen hos denna. Hos den som dog hade jag inte sett några sjukdomssymptom alls och båda har varit friska och krya sedan de flyttade hit. Inga andra höns i flocken verkar sjuka på något sätt.
Vad skulle ni göra? Avvakta? Tvätta med koksaltlösning? Isolera?

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser