Hönor eller tuppar? Ras?

Startat av 09, 16 Aug-12 kl 19:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

09

Hej! Kan ni hjälpa mig att se om detta är hönor eller tuppar, samt vilken ras de kan vara?
De är ca 14 veckor gamla nu tror jag.
Den bakre har en vanlig taggig kam, men den främre har en rundad "bullig" kam utan taggar (pärlkam?).

Jag köpte dem av en som hade både blandraser och blommeägg i kläckaren. Kan de vara rena blomme? :)

FM

Två tuppar tror jag. Vad för kam har den främmre?
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Grimla

Ser ut som blandras tuppar..
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

09

Jag skrev det där uppe. Den främre har en bullig kam utan taggar.

FM

Citat från: jen skrivet 17 Aug-12 kl 06:46
Jag skrev det där uppe. Den främre har en bullig kam utan taggar.

Förlåt jag missade. Tror fortf två tuppar  :-\
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

419 Gäster, 0 användare