Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönor eller tuppar? Ras?  (läst 1378 gånger)

09

• -
Hönor eller tuppar? Ras?
« skrivet: 16 aug-12 kl 19:40 »
Hej! Kan ni hjälpa mig att se om detta är hönor eller tuppar, samt vilken ras de kan vara?
De är ca 14 veckor gamla nu tror jag.
Den bakre har en vanlig taggig kam, men den främre har en rundad "bullig" kam utan taggar (pärlkam?).

Jag köpte dem av en som hade både blandraser och blommeägg i kläckaren. Kan de vara rena blomme? :)

FM

• Skåne
SV: Hönor eller tuppar? Ras?
« Svar #1 skrivet: 16 aug-12 kl 22:12 »
Två tuppar tror jag. Vad för kam har den främmre?
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 16 aug-12 kl 22:43 »
Ser ut som blandras tuppar..
« Senast ändrad: 18 aug-12 kl 09:52 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

09

• -
« Svar #3 skrivet: 17 aug-12 kl 06:46 »
Jag skrev det där uppe. Den främre har en bullig kam utan taggar.

FM

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 17 aug-12 kl 11:56 »
Jag skrev det där uppe. Den främre har en bullig kam utan taggar.

Förlåt jag missade. Tror fortf två tuppar  :-\
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 4 användare (1 dolda)
Meja, Själv är bäste dräng, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser