Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halvfungerande frys  (läst 1559 gånger)

Falin

• -
Halvfungerande frys
« skrivet: 09 dec-06 kl 13:44 »
Vi har startat igång en gammal frys som stått ett tag. Det visade sig att infrysningsfunktionen verkar fungera, men inte själva frysen. Om man bara har frysen igång som vanligt händer inget, men trycker man in infrysningsknappen brummar den igång och håller så småningom en temperatur på några minusgrader.

Är det kört för den, eller finns det någon liten del man kan byta? Den är ju inte tvärdöd, menar jag.

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Halvfungerande frys
« Svar #1 skrivet: 09 dec-06 kl 14:06 »
Termostaten? Inte svår att byta men kostar troligen lika mycket som att byta frysen mot en annan gammal frys.
« Senast ändrad: 09 dec-06 kl 14:07 av Ulric Eriksson »

Winnie

« Svar #2 skrivet: 10 dec-06 kl 17:06 »
1: Om den endast klarar av att kyla till några minusgrader så duger den inte mycket till som frys.

2: Den drar nog en hel del el....

3: Om du nu ändå vill använda den så kan du koppla en timer till den  tex. 15 minuter på och 30 min av.....

4: Eller köp en fungerande för 200-500 och spara ström....

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
« Svar #3 skrivet: 18 mar-07 kl 20:57 »
Termostaten är kass, infrysningsknappen kopplar förbi termostaten.

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
« Svar #4 skrivet: 18 mar-07 kl 21:01 »
Termostaten är kass, infrysningsknappen kopplar förbi termostaten.
Fryser den inte lägre än några minusgrader är antigen kompressor kass ventilfel bladventiler, eller är det brist på köldmedium.  Köp ny.

Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 3 användare
fall, Karlsdotter, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser