Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är Gammelsvensk dvärghöna verkligen SÅ mkt mindre än dv kochin ?  (läst 1382 gånger)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
Undrar om Gammelsvensk dvärghöna/ kycklingar  på 10 veckor verkligen är så små som de jag har köpt... Jag har även dvärg Kochin, de är nu 13 v. Skillnaden är ENORM storleksmässigt !
Nu har jag i skrivande stund inga bilder som visar hur de ser ut, men kanske någon annan därute har bilder på hur  stor en 10 veckors Gammelsvensk ser ut ? Att mina dvärgkochin är 13 v är det inget tvivel om, har haft dem sedan de var dunisar.
Vad vet jag, kanske ÄR det sådan markant skillnad, men jag undrar.... ::)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Det kan inte vara stor kochin du har då och inte dvärgkochin?  ;D  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Gammalsvensk dvärghöna: "Vikten på tupparna är ca 0,6 - 1,0 kg och hönorna 0,5 - 0,8 kg. " Källa: http://www.kackel.se/lantras_hons.html

Dvärgkochin: "En höna väger omkring 750 gram och en tupp väger omkring 850 gram." Källa: Wikipedia.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

sonja på slätten

• Halland
Men tre veckor gör en hel del.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Lycka

• Ångermanland
Som vanligt läste jag inte ordentligt. 8)
Hedemorahöns

FM

• Skåne
Sedan är vell många av de svenska dv kockina rätt stooora?? Men som Sonja skrev 3 veckor gör en hel del...
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

sonja på slätten

• Halland
Dessutom SER ju dvärgkochin ut att vara sådär tre gånger så stora som de verkligen är.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

FM

• Skåne
Dessutom SER ju dvärgkochin ut att vara sådär tre gånger så stora som de verkligen är.

Jupp  ;D iallafall dom som ser 'rätt ut' mao. dom som är runda fluffiga bollar ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Lycka

• Ångermanland
Tänk er en dv Kochin lättklädd ;)
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

583 gäster, 1 användare
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser