Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Självbindare som kärvar  (läst 7173 gånger)

kbh

• Gäst
SV: Självbindare som kärvar
« Svar #20 skrivet: 14 sep-12 kl 09:20 »
Behöver det sitta någon på manöverplats hela tiden? Kornet är rätt jämnt så jag trodde det räckte med att den var inställd rätt. Denna självbindare har kraftöverföring så den går inte köra med häst.
Nä det har ja klart för mig  man har väll inte kraftuttag i arslet på hästen häller  :) ville bara att du skulle få en uppfattning om kör hastigheten .

Existens!

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 14 sep-12 kl 09:24 »
Är det jämnt och fint så brukar det gå att köra ensam. Men det är aldrig fel att ha en person på, men då måste den ju begripa sig på maskinen :)

Existens!

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 14 sep-12 kl 13:32 »
Tittar man här så ser man att det år undan rätt bra..

Skördar med självbindaren (1940), skylar, sedan tröskverket (1944), kör med Volvo BM 400 (1964)

CX-T2

• Ångermanland
« Svar #23 skrivet: 09 nov-15 kl 13:42 »
Tänkte inleda min karriär på detta forum med ett rejält trådlyft.

Har precis laddat upp en instruktionsbok till JF självbidare på maskinisten.net. Där ligger den i Downloads och under kategorin "Lant- och skogsbruk (Filer rörande lant- och skogsbruksmaskiner)"

Jag har ju själv hittat just till denna tråd i jakten på information om JF:s självbindare, så kanske någon annan hittar hit också.....

/Mattias

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser