Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Öronmärken  (läst 1082 gånger)

LaPi

• Halland
    • Digeshults Farm
Öronmärken
« skrivet: 20 jul-12 kl 15:32 »
Dags att ta tag i detta elände  >:( Även om det tar emot....
Förstår inte att man inte kan använda ett chip eller ett LITET märke... man ser ju inte deras fina öron för dessa ur fula saker :-\

Vilket märke använder ni er av? För- och nackdelar.
Jätte tacksam för era svar!!
Besök hemsidan för info och fina bilder.
http://farmen.digeshult.se

Lars Pers Maria

• -
SV: Öronmärken
« Svar #1 skrivet: 21 jul-12 kl 22:57 »
Undrar jag också. Nu har jag de gula, mini, men de är ändå stora och öronen viks ner av tyngden. Har funderat på "Hortens" fast i plast. Sitter de kvar bättre?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

665 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser