Inreda stallbox

Startat av Destiny, 19 Jul-12 kl 14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Destiny

Har nu fått två hästboxar lediga i stallet så jag har nästan bestämt mig för att göra om en till hönshus!
Är det någon annan som använder en hästbox och vad ska jag tänka på när jag inreder med sittpinnar och reden???

Mvh

Rosa

Ska du ha hästar i stallet också?  Då är det inte lämpligt att ha höns där :(
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

hen

Citat från: Rosa skrivet 20 Jul-12 kl 00:41
Ska du ha hästar i stallet också?  Då är det inte lämpligt att ha höns där :(

varför?

Snowy

Jag har funderat i samma tankar, men jag har inga hästar i stallet. Men mockning/ ventilationsluckor som passar utmärkt som utgång till hönorna, bara sätta dit en liten trappa ;)
Men vill också veta lite om sittpinnar, reden och behövs det isoleras? Vad ska hönorna ha för värme inne i boxen? Hur många hönor får jag ha i boxen som är 9-12 kvadratmeter. Finns fönster och lysrörslampa.
Behöver jag värmelampa?
/

Citat från: Destiny skrivet 19 Jul-12 kl 14:07
Har nu fått två hästboxar lediga i stallet så jag har nästan bestämt mig för att göra om en till hönshus!
Är det någon annan som använder en hästbox och vad ska jag tänka på när jag inreder med sittpinnar och reden???

Mvh

Lorita

Det är inte bara dammet man vill undvika, man vill inte ha hönslöss på sina hästar heller.

Köns ska bo i eget hönshus, det mår de andra djuren bäst av  ;)
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Ulric Eriksson

Citat från: Snowy skrivet 20 Jul-12 kl 10:21
Jag har funderat i samma tankar, men jag har inga hästar i stallet. Men mockning/ ventilationsluckor som passar utmärkt som utgång till hönorna, bara sätta dit en liten trappa ;)
Men vill också veta lite om sittpinnar, reden och behövs det isoleras? Vad ska hönorna ha för värme inne i boxen? Hur många hönor får jag ha i boxen som är 9-12 kvadratmeter. Finns fönster och lysrörslampa.
Behöver jag värmelampa?
/

Ladda hem L100 från jordbruksverkets hemsida.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

699 Gäster, 2 användare
Jonny H, alternaiv