Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Inreda stallbox  (läst 1667 gånger)

Destiny

• Skåne
Inreda stallbox
« skrivet: 19 jul-12 kl 14:07 »
Har nu fått två hästboxar lediga i stallet så jag har nästan bestämt mig för att göra om en till hönshus!
Är det någon annan som använder en hästbox och vad ska jag tänka på när jag inreder med sittpinnar och reden???

Mvh

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Höns i stallet
« Svar #1 skrivet: 20 jul-12 kl 00:41 »
Ska du ha hästar i stallet också?  Då är det inte lämpligt att ha höns där :(
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
SV: Höns i stallet
« Svar #2 skrivet: 20 jul-12 kl 09:33 »
Ska du ha hästar i stallet också?  Då är det inte lämpligt att ha höns där :(

varför?

Snowy

• -
SV: Inreda stallbox
« Svar #3 skrivet: 20 jul-12 kl 10:21 »
Jag har funderat i samma tankar, men jag har inga hästar i stallet. Men mockning/ ventilationsluckor som passar utmärkt som utgång till hönorna, bara sätta dit en liten trappa ;)
Men vill också veta lite om sittpinnar, reden och behövs det isoleras? Vad ska hönorna ha för värme inne i boxen? Hur många hönor får jag ha i boxen som är 9-12 kvadratmeter. Finns fönster och lysrörslampa.
Behöver jag värmelampa?
/

Har nu fått två hästboxar lediga i stallet så jag har nästan bestämt mig för att göra om en till hönshus!
Är det någon annan som använder en hästbox och vad ska jag tänka på när jag inreder med sittpinnar och reden???

Mvh

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #4 skrivet: 20 jul-12 kl 10:36 »
Det är inte bara dammet man vill undvika, man vill inte ha hönslöss på sina hästar heller.

Köns ska bo i eget hönshus, det mår de andra djuren bäst av  ;)
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 20 jul-12 kl 12:07 »
Jag har funderat i samma tankar, men jag har inga hästar i stallet. Men mockning/ ventilationsluckor som passar utmärkt som utgång till hönorna, bara sätta dit en liten trappa ;)
Men vill också veta lite om sittpinnar, reden och behövs det isoleras? Vad ska hönorna ha för värme inne i boxen? Hur många hönor får jag ha i boxen som är 9-12 kvadratmeter. Finns fönster och lysrörslampa.
Behöver jag värmelampa?
/

Ladda hem L100 från jordbruksverkets hemsida.

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser