Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten bra råttfångande katt söker nytt hem  (läst 865 gånger)

pbex

• Östergötland
Liten bra råttfångande katt söker nytt hem
« skrivet: 12 jul-12 kl 14:04 »
Vår Siggi, en mycket liten 4-årig bondkatt, söker ett nytt hem. Det är med stor sorg, eftersom vi inte alls vill att hon flyttar, men våra två katter kommer inte överens och en måste helt enkelt få bo någon annanstans.

Siggi är svart-grårandig över hela kroppen och en väldigt liten katt. Hon har alla nödvändiga vaccinationer och är tatuerad med ID-nummer i örat. Hon är steriliserad och helt rumsren.

Hon måste få bo någonstans där hon får vara ensam katt och kan gå ut och in som hon vill. Hon spenderar mycket tid utomhus men fryser ganska lätt och vill kunna t ex sova inne och umgås med människor inomhus, så det funkar inte att hon blir t ex stallkatt. Det absolut bästa skulle vara om hon kunde fortsätta bo på landet som hon gör nu, men annars någonstans där det är få bilar och risken att bli påkörd är låg. Hon är en väldigt bra mus- och råttfångare (och fåglar också ibland) och tycker om att jaga, så behöver bo någonstans där hon får fortsätta göra det.

Hon är extremt social och tycker väldigt mycket om alla människor hon träffar, bara de klappar henne. Man kan lyfta och bära runt på henne som man vill, klappa henne på magen, ta i tassar, öron och svans som man vill och hon börjar spinna högt och ljudligt så fort man i princip tittar på henne. Vi har aldrig varit med om att hon klöst eller bitits. (Jag inser att det får henne att låta väldigt änglalik, men hon är faktiskt verkligen gosig.) Siggi behöver komma till någon som vill umgås mycket med henne - hon behöver kontakt, att klappas och få vara med. Hon kan inte bo någonstans där hon måste vara ensam 10 timmar om dagen.

Vi vill att den som adopterar henne tar hand om henne på ett bra sätt: avmaskar regelbundet, tar henne till veterinären, kollar efter fästingar osv. Om kostnaden är ett problem så betalar vi gärna veterinärbesök och vaccinationer i fortsättningen också.

Vi finns i nordöstra Östergötland, på gränsen till Södermanland, men kör henne gärna till den som adopterar henne upp till 35-40 mil, om det innebär att hon kommer till ett bra ställe.

Ring Sara på 0738-250743. Jag kan också mejla bilder om du mejlar mig på saraahlstedt@hotmail.com (under sommaren har jag lite dålig tillgång till internet men smsa mig och säg att du mejlat så hör jag av mig så snart jag kan).
« Senast ändrad: 12 jul-12 kl 14:08 av pbex »

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser