Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Korsa vit silke med svart silke=?  (läst 1775 gånger)

lena70

• Gäst
Korsa vit silke med svart silke=?
« skrivet: 06 jul-12 kl 07:03 »
Vad blir det för färger, om man korsar svart silkestupp med vit silkeshöna?..

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Korsa vit silke med svart silke=?
« Svar #1 skrivet: 06 jul-12 kl 08:13 »
 Det beror på vilka färger som finns bakom din vita höna. Vita silke är oftast svarta eller viltfärgade i botten men numera blandas färger friskt så det kan i princip vara vilken färg som helst.

Räkna med att få blandfärgade kycklingar och bli glad om du får någon ren svart eller vit   ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

lena70

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 jul-12 kl 09:00 »
Det beror på vilka färger som finns bakom din vita höna. Vita silke är oftast svarta eller viltfärgade i botten men numera blandas färger friskt så det kan i princip vara vilken färg som helst.

Räkna med att få blandfärgade kycklingar och bli glad om du får någon ren svart eller vit   ;)
Tack Azoo-Lina!.
Jag är nyfiken, jag har nämligen den här kombinationen av färger på silke i kläckmaskinen..! ;D

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 jul-12 kl 10:23 »
Hitills har fem kycklingar kläcks, och alla är SVARTA!.

FM

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 jul-12 kl 11:21 »
Hitills har fem kycklingar kläcks, och alla är SVARTA!.

Är dom nykläckta o har babydun, kan de se svarta ut men de kan juh "byta" färg, få inslag av annan färg. Om jag förstått rätt.  Men hoppas att dom/några blir fina svarta  ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 19 jul-12 kl 11:28 »
Jag har 2 vita, 2 svarta hönor och en rödbrun tupp. Kycklingarna efter dom blir alla mörka, inte helsvarta men jättefina. Dom ser likadana ut från början, men ändrar karaktär vartefter dom växer.

lena70

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 19 jul-12 kl 13:26 »
Är dom nykläckta o har babydun, kan de se svarta ut men de kan juh "byta" färg, få inslag av annan färg. Om jag förstått rätt.  Men hoppas att dom/några blir fina svarta  ;)
Hej FM!
Jo, de är precis nykläckta och bara 1-2 dygn gamla...

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser