Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mjölksyra mat och allergi mot Acetylsalicyl  (läst 2649 gånger)

Caija

• Västergötland
Mjölksyra mat och allergi mot Acetylsalicyl
« skrivet: 12 jun-12 kl 16:56 »
ja hur går det? Det måste ju vara fler som har allergi mot Acetylsalicyl som finns i bland annat magnecyl och diverse andra läkemedel, men jag läste litet om acetylcolin som uppstår vid mjölksyrning, är denna form av acetyl- farlig för de som har denna allergin?

((Tänker fråga min läkare nästa gång jag träffar honom om detta))
Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

Anders G.

• -
SV: Mjölksyra mat och allergi mot Acetylsalicyl
« Svar #1 skrivet: 12 jun-12 kl 20:18 »
Acetyl- i detta fallet betecknar en liten sidokedja, ättikssyra som bundits till en större mojäng. Nej, det kan du bara inte vara allergisk mot.

Annalenahofling

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 jun-12 kl 18:55 »
Hej.
Nej jag har svår astma och kan heller inte äta några prepparat med accetylsalesylsyra och jag säger sov ovan talare. Det är inga problem, jag har både gjord surkål och lagt in diverse grönsaker med denna syrnings metod och de är inga problem alls.

Xoot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 jun-12 kl 19:17 »
Är det inte samma sak inom läkemedel när man säger att man inte tåler NSAID-preparat?
Någon som vågat sig på olika gel-salvor för att behandla lokalt i hopp om att undvika reaktion? Vid ledbesvär osv.

Ostschnitzeln

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-12 kl 20:00 »
Är det inte samma sak inom läkemedel när man säger att man inte tåler NSAID-preparat?
Någon som vågat sig på olika gel-salvor för att behandla lokalt i hopp om att undvika reaktion? Vid ledbesvär osv.

Det beror väl lite på varför man inte tål NSAID. Det måste ju spela roll om man är allergisk, eller inte tål det för att man har dåliga njurar typ

Xoot

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 13 jun-12 kl 20:56 »
Det beror väl lite på varför man inte tål NSAID. Det måste ju spela roll om man är allergisk, eller inte tål det för att man har dåliga njurar typ

Det beror på allergisk reaktion, svullnad i strupe och liknande.
Tänkte om här fanns någon som chansat med lokalbehandling så som någon gel vid en fotled exempelvis.

Annalenahofling

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 15 jun-12 kl 13:44 »
Jag vet inte vilken gel du menar har aldrig hört ordet. Men om de är gel som är inflamationshämnade som tex, voltaren där de finns accetylsalesylsyra så testa inte detta om du är överkänslig har alergi mot accetylsaleaylsyra.
Jag arbetar inom vården och hade aldrig testat detta preparat gel men fick av misstag på mig en droppe på under armen. De tog ca 10 min så var hela armen uppsväld, röd och jag fick ta betapred och åka till sjukhuset för att andas.
Så jag vet vad jag talar om, men vi människor är olika.
Om du har ont eller behöver avslapning i form av gel så kan jag rekomendera, ice power, hästlinement eller aloevera heat lotion i kombination med aloe vera msn lotion.
Det har inga sådana innehålls ämnen och fungerar bra för stunden. Det är ett bra kompliment för mig även tens apparat har hjälpt mig mycket, testa även akupunktur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser