Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga nytt hönshus  (läst 873 gånger)

Cathrin73

• Södermanland
Bygga nytt hönshus
« skrivet: 07 jun-12 kl 12:05 »
Jag har planer på att bygga ett helt nytt hönshus och funderar fram och tillbaks på storleken och formen. Jag tänker mig att ha ett förrum där jag kan ha mat m.m och så själva hönsrummet innanför. Just nu har jag 8 vuxna och 8 kycklingar. Tanken är väl att ha omkring 8-10 hönor och några tuppar, med möjlighet att utöka något och att kunna avdela för kycklingar vid behov.

Mina funderingar är att ha 2x3 m, 3x3 m eller 2x4 m. Vad skulle ni föredra? Hur stort utrymme behöver man ha till förrum skulle ni säga?

Är det något som ni tycker är extra viktigt att tänka på innan jag börjar bygga?
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser