Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  satin angora kanin  (läst 2378 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
satin angora kanin
« skrivet: 05 jun-12 kl 23:33 »
är de någon som har erfarenhet av satin angora

nysse

SV: satin angora kanin
« Svar #1 skrivet: 06 jun-12 kl 17:33 »
Ja, jag har 3 honor & 1 hane..... Vad vil du veta ?

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 06 jun-12 kl 17:47 »
Allt om klippning i hur man tar reda på ullen mm mm humör tex

nysse

« Svar #3 skrivet: 09 jun-12 kl 08:55 »
Jag klippar mina 2 gånga om året, dom ger inte lika mycket ull som vanliga angora. Har just börjat klippa med elektrisk, då jag inte gillade klippning med manuel....
Jag gömmar ullen i en papperspose. Har fortfarande inte blivet kompis med min spinnrock, så spinner på slända. Spinner också hundull & fårull på den. Har solgt en del, så har fortfarande inte börjat göra nåt med ullen, måste ju samla på en del....
Har just fåt 2 x 6 Satinangorababisar, dom är så söta....

Hälsningar, Pia
www.bjorkdalen.com

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #4 skrivet: 09 jun-12 kl 09:30 »
Jag har ett gäng på 6 vuxna kaniner och ibland ungar i lite olika färger till salu. Trevliga lugna djur. Jag handklipper mina ca 2 g året och spinner ullen till garn på min spinnrock. Jag har även "vanlig angora" men jag föredrar personligen satinens ull även om de ger lite mindre.

Ullen är väldigt fin och den behöver inte kardas innan man spinner den. En för grov karda kan dessutom förstöra den fina fibern i ullen. Jag tvättar inte heller ullen innan utan sköljer det färdiga plagget försiktigt i lite ljummet vatten och ett milt tvättmedel.

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Dela detta:

* Inloggade just nu

428 gäster, 1 användare
Alexn72

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser