Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  betesfröblandning för häst  (läst 1651 gånger)

Vilderness

• Norrbotten
betesfröblandning för häst
« skrivet: 05 jun-12 kl 21:56 »
I norrland... var tusan hittar man det eller vad ska jag googla på för att hitta? De enda hästblandningar jag har hittat rekommenderas endast för södra halvan av landet.

Ska också tilägga att jag är helt ny på att så in bete, så jag vet inte vad som behövs, vilka återförsäljare eller företag som finns, vad man behöver tänka på osv. så tips mottages tacksamt! Det är inte tänkt att det ska plöjas upp något, utan att så in nytt där det är mycket trampskadat eller mycket rator som aldrig betas. Lokalt på vissa ställen kan vi tänka oss att riva upp för att få bukt med tex. ogräs om det behövs.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: betesfröblandning för häst
« Svar #1 skrivet: 05 jun-12 kl 22:18 »
Intressant, jag lyssnar också på tips för liknande behandling av partier i våra hagar, dock inte i norra utan i södra sverige.  :D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

turinge

• Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
SV: betesfröblandning för häst
« Svar #2 skrivet: 05 jun-12 kl 22:47 »
Jag ringde lantmännen och fick råd och tips, men jag hade plöjt upp i höstas för att så in nu i vår. De har även hemsida så du kan läsa vad som finns hos dem. http://www.lantmannenlantbruk.se/, gå in på växtodling, utsäde, fröer, och i vänstra kolumnen finns val att göra. Ring och fråga vad de anser om att så in utan att kultivera/plöja innan och välta ner efteråt.
Jag har det mesta jag behöver...  utom en trevlig karl ;).

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser