Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärlhöns på hamngatan  (läst 1845 gånger)

Mark Raafuv

• Pappa i oktober
    • Övriga världen
Pärlhöns på hamngatan
« skrivet: 03 jun-12 kl 22:46 »
Idag när jag var med min syster på Hamngatan så ser vi 2 pärlhöns springa runt på gatan en bit framför oss. En av dom flyger upp på "balkongen" vid H&M. Den andra försvinner bort i folksamlingen. Vad gör dessa fåglar där? Kan inte tänkte mig att dom hör till staden?

Stockholm handlar det alltså om.
Jag gillar arbete, det facinerar mej. Jag kan sitta i timtal och titta på

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Pärlhöns på hamngatan
« Svar #1 skrivet: 03 jun-12 kl 22:52 »
Antagligen har någon tröttnat på dom och släppt ut dom. Eller om det ligger något zoo i närheten? Kanske man skulle kolla upp?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Mark Raafuv

• Pappa i oktober
    • Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 03 jun-12 kl 23:10 »
Nu när jag har tittat lite på bilder så ändrar jag mig, kan ha vart 2 fasanhönor, ringfasan eller kungsfasan ser mest lika ut, men med kortare stjärtfjädrar.
Jag gillar arbete, det facinerar mej. Jag kan sitta i timtal och titta på

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #3 skrivet: 04 jun-12 kl 00:37 »
Det är inte bara två unga, mänskliga tjejer?

Stockholmare och deras mode nu för tiden...
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Alba

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 07 jun-12 kl 23:12 »
Hmm, jag känner inte till om det finns någon med mer exotiska fåglar i Stockholms innerstad. Men det har hänt ett antal gånger att Skansen tappat bort djur... Hamngatan är inte alltför långt bort för en fågel som flyger/springer snabbt.
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Dela detta:

* Inloggade just nu

1788 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser