Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket träckprov ifrån Vidilab?  (läst 1214 gånger)

Nemi

• Gotland
Vilket träckprov ifrån Vidilab?
« skrivet: 26 apr-12 kl 13:39 »
Tänkte för första gången ta träckprov på mina tanter; men blir lite rådvill vilket träckprov (vilken kod) jag ska beställa? Lutar åt nr 102* - är det den ni kör på?
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

Moster

• Gotland
SV: Vilket träckprov ifrån Vidilab?
« Svar #1 skrivet: 26 apr-12 kl 15:40 »
Vet inte hur det ser ut när du ska beställa/kryssa för, så jag kanske inte är till så stor hjälp. Men jag är med i fårhälsovården, och där ingår analys av träckprov och man får ett formulär (från vidilab) som man ska fylla i med eventuella symptom. Har man inga sådana ska man kryssa för "rutinkontroll", och då tittar de efter de vanligaste parasiterna/koccidierna. Jag skulle skriva dit "rutinkontroll" om jag var du.

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Vilket träckprov ifrån Vidilab?
« Svar #2 skrivet: 27 apr-12 kl 18:26 »
102 är den du skall beställa
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 3 användare
LimJans, Gilson, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser