Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Porösa" ägg vid lysning  (läst 2059 gånger)

TouchOfRed

• Skåne
"Porösa" ägg vid lysning
« skrivet: 18 apr-12 kl 15:36 »
Hej!
Jag läste på en hemsida att ägg som ser ut som på bilden nedanför är porösa och kommer ha dålig kläckbarhet, stämmer detta?
Många av äggen jag har på kläckning nu ser ut så och de verkar vara tomma...
Vet att där finns många orsaker till att de kan vara tomma och de har verkligen haft oddsen emot sig (lagda av en sjuk höna, rest över hela sverige, förvarade i på gränsen till för kallt samt för dålig fuktighet m.m. så jag förväntade mig inte mkt av dem) men vill ju veta om det i framtiden är någon idé att lägga sådana ägg i kläckaren?
Vad kan det isf bero på, att äggen ser ut så? Brist på ngt?

Hemsidan: http://shilala.homestead.com/candling.html
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Paradisgården

• Västergötland
SV: "Porösa" ägg vid lysning
« Svar #1 skrivet: 18 apr-12 kl 15:40 »
Intressant - läser gärna svaret :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

FM

• Skåne
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

FM

• Skåne
SV: "Porösa" ägg vid lysning
« Svar #3 skrivet: 18 apr-12 kl 17:03 »
Ok nu lite OT men intressant, hittade denna  http://japr.fass.org/content/8/1/70.full.pdf 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser