Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  knölgäss vill inte ruva?  (läst 1274 gånger)

drakvinga

• Småland
knölgäss vill inte ruva?
« skrivet: 16 apr-12 kl 09:29 »
Hej
Jag har jättefina knöl gäss.. men dom verkar vara lite knasiga. honorna gör i ordning bon och bäddar och lägger massor av ägg.. men dom lägger sig inte och ruvar?  ???
varför gör dom inte det.. dom har ju gjort i ordning jätte fina bon med halm och gräs och med massor av ägg i? tråkigt när äggen blir förstörda för jag har ju inte plats för alla i kläckmaskinen
är detta typiskt knölgäll eller är mina bara lite konstiga?
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: knölgäss vill inte ruva?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-12 kl 07:56 »
Det är fortfarande rätt tidigt. Plocka du undan äggen och låt dem samla först om ett par veckor.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

drakvinga

• Småland
SV: knölgäss vill inte ruva?
« Svar #2 skrivet: 17 apr-12 kl 09:27 »
jag gjorde det, städade up i deras hur... och 30 ägg fick bli grismat.. lite sorgligt.. men dom verkade fina äggen inte en tillstymelse till kyckling i dom.. konstigt..
Jaja.. jag får väll hålla tummarna
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 4 användare
HYL, Efwa, eriksjos, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser