Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vårbruket .  (läst 2928 gånger)

Fiat

• -
Vårbruket .
« skrivet: 14 apr-12 kl 20:34 »
Längtar så  :)  Fick tillbaks min traktor efter ett kopplingsbyte i dag så nu längtar jag ut i traktorn så man kan börja plöja. Ska så 2,3ha havre så småningom. Hur ligger ni till i övriga landet?
MVH FIAT......

Existens?

• Gäst
SV: Vårbruket .
« Svar #1 skrivet: 14 apr-12 kl 20:40 »
Det såg ju bra ut för ett par veckor sen, och jag var på väg att häkta på plogen.. Men så kom ju snö och regn så allt kom av sig. Men i nästa vecka går det nog att plöja med lite tur. Finns utanför jönköping. Men uppåt Vara såg jag att mycket redan var klart.
var finns du då?

Xoot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 apr-12 kl 20:59 »
Ja jag håller på för fullt. Kör med en Grålle. Har ett par hektar som håller på att plöjas.
Men jag är sist kvar, precis alla på bjäre har redan plöjt sina åkrar.

Vi ligger på omkring 10plusgrader om dagarna.

Fiat

• -
« Svar #3 skrivet: 14 apr-12 kl 21:09 »
Finns i norra Dalsland hoppas att kunna sätta på plogen i morgon. Hur gick det föresten med hönsen under vintern Existens?

Existens?

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 apr-12 kl 21:17 »
Tja, jag hade ju lite tur med vädret, så det funkade bra fram till mitten av januari, när kylan kom. Då la dom av att värpa nästan helt, så då kunde man hålla sig för skratt..
Nu har dom dock börjat lite igen.

Så till nästa vinter får det bli värmetillskott.

pyromanen

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 14 apr-12 kl 21:19 »
Fräste (traktorfräs) både potatislanne och grönsakslannet för två veckor sedan (södra Värmland) men inte stoppat ner några frön än - det blev plötsligt så kallt igen, dygnsmedel under 5 grader.

Gute-96

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 14 apr-12 kl 21:37 »
Har harvat en gång + plockat sten. Dock före snön kom. Bor mellan Jönköping och Hjo.
Längtar så  :)  Fick tillbaks min traktor efter ett kopplingsbyte i dag så nu längtar jag ut i traktorn så man kan börja plöja. Ska så 2,3ha havre så småningom. Hur ligger ni till i övriga landet?
MVH FIAT......
Vad har du för någon traktor?

Fiat

• -
« Svar #7 skrivet: 14 apr-12 kl 21:40 »
Fiat såklart :) 980

Existens?

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 14 apr-12 kl 21:42 »
Fiat såklart :) 980

WoW! 100 hästar  :)

Gute-96

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 14 apr-12 kl 21:53 »
Okej vi kör också med en Fiat dock lite mindre (880).

Fiat

• -
« Svar #10 skrivet: 29 maj-12 kl 20:59 »
Äntligen färdigt. Blev lite sent men nu är det bara att vänta och hoppas att det gror bra. Och att det börjar regna!

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
« Svar #11 skrivet: 09 jun-12 kl 20:22 »
Sverige är avlångt....
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Dela detta:

* Inloggade just nu

430 gäster, 1 användare
Michael Wirth

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser