Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "HÄR VAKTAR JAG"-tuppskylt  (läst 12022 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: "HÄR VAKTAR JAG"-tuppskylt
« Svar #20 skrivet: 13 apr-12 kl 12:49 »
Jag hittade denna på nätet förut.  ;D ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #21 skrivet: 13 apr-12 kl 13:03 »
Och jag som hade tänkt fråga om priset ...  :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #22 skrivet: 13 apr-12 kl 14:40 »
Tack allihopa!

Så snyggt du "ritar". Du har inte gett dig på att rita en taktupp (kyrktupp)? Min svärfar ska ge mig en så fort jag ritat hur jag vill ha den. Han är smed. Tänkte det vore snyggt om den snurrade i vinden och såg lite 3-dimensionell ut - som att vingarna lyfts av vinden... Gärna mycket kam och fjädrar och stora fötter  :D..

Tyvärr, jag gör inga beställningsjobb. :)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #23 skrivet: 13 apr-12 kl 14:45 »
Jättesnygg! Får jag bara fixat färgskrivaren så ska jag göra mig en sån! Och fixa nån som plastar in den. Visserligen har våra nuvarande tuppar aldrig gått i närheten av folk som kommer hit, men det gör ju inget om de tror det!  ;D
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #24 skrivet: 13 apr-12 kl 14:46 »
Tack allihopa!

Tyvärr, jag gör inga beställningsjobb. :)
Det var synd  :(
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #25 skrivet: 13 apr-12 kl 14:49 »
Här får ni den i svartvitt, så kan ni skriva ut den på färgat papper:

Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Kringlan

• Östergötland
« Svar #26 skrivet: 13 apr-12 kl 19:25 »
Vackert!!  :D

Jogar

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 13 apr-12 kl 19:33 »
Snyggt!  Ska ge min dotter i uppdrag att göra en till vårat hönshus. Men...lite mer allvarligt: förekommer det att folk stjäl höns/tuppar som någon antydde?    ???

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #28 skrivet: 13 apr-12 kl 19:43 »
Men...lite mer allvarligt: förekommer det att folk stjäl höns/tuppar som någon antydde?    ???

Japp, finns flera här inne som råkat ut för det, tyvärr  :-\
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #29 skrivet: 13 apr-12 kl 19:46 »
Snyggt!  Ska ge min dotter i uppdrag att göra en till vårat hönshus. Men...lite mer allvarligt: förekommer det att folk stjäl höns/tuppar som någon antydde?    ???

Den enda historien jag har hört om det är att det skedde här i byggden när min mormor var ung. Egentligen är det inte så jättekonstigt; höns är ju lätta att slakta och tillaga, så om någon vill ha ett gratis mål mat är det bara att gå och plocka en från pinnen när den sover.

Jogar

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 13 apr-12 kl 19:54 »
OK  :-\   In i hönshuset kommer ingen utan att bryta upp lås...men in i hönsgården är det ingen match. Fast då måste man hitta hit då förstås  :P   Kanske det blir ett hänglås där för syns skull. (Det är ju lätt att klippa hål i nät om man vill)

Markim

• eggeby.blogspot.com
    • Uppland
    • eggeby.blogspot.com
« Svar #31 skrivet: 13 apr-12 kl 20:00 »
Så här ser min ut..

/Majsan
You want some..Come get some

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #32 skrivet: 13 apr-12 kl 20:03 »
OK  :-\   In i hönshuset kommer ingen utan att bryta upp lås...men in i hönsgården är det ingen match. Fast då måste man hitta hit då förstås  :P   Kanske det blir ett hänglås där för syns skull. (Det är ju lätt att klippa hål i nät om man vill)

Jag tror ändå hänglåset kan göra verkan. Alla går ju inte runt med en bultsax på sig jämt. ;)

Så här ser min ut..

/Majsan

Pfft. Inte ett dugg skrämmande!  ;D

Markim

• eggeby.blogspot.com
    • Uppland
    • eggeby.blogspot.com
« Svar #33 skrivet: 13 apr-12 kl 20:08 »
Henrik: hoho den funkar iallafall.. =)

/majsan
You want some..Come get some

Mikrogård

• Uppland
« Svar #34 skrivet: 13 apr-12 kl 20:16 »
Vilken fin!
Jag bara måste få berätta att jag fick en bomkörningsavgift på 460:- för slamtömmaren vågade inte gå in på tomten för min kalkontupp Tommy... va där....  ;D ;D ;D >:D

Kanske måste sätta upp en varningsskylt. Eller kan det va så att det inte behövs?  :P
Bor på en liten gård med två kalkoner, tre myskankor, tre katter (2 ras 1 hus) och två franska bulldoggar.

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #35 skrivet: 13 apr-12 kl 20:17 »
Vilken fin!
Jag bara måste få berätta att jag fick en bomkörningsavgift på 460:- för slamtömmaren vågade inte gå in på tomten för min kalkontupp Tommy... va där....  ;D ;D ;D >:D

Kanske måste sätta upp en varningsskylt. Eller kan det va så att det inte behövs?  :P

Haha, du verkar behöva en tvärtom-skylt. "OBS: Kalkonen är INTE farlig!".  ;D

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #36 skrivet: 13 apr-12 kl 20:40 »
Det är lätt att krossa rutor till hus också och stjäla saker  ;D Ändå har man lås  :-[
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #37 skrivet: 14 apr-12 kl 09:23 »
Det är lätt att krossa rutor till hus också och stjäla saker  ;D Ändå har man lås  :-[
Men lås på dörr och rastgårdar signalerar ändå att man inte får gå in. ;) Till och med tjuvar förstår det även om dom inte bryr sig. Olåsta stallar och hus är tyvärr i vissa människors ögon OK att gå in i  och titta. Jag som har jobbat på lantbruk som ligger nära storstan (Göteborg) har vid flera tillfällen hittat människor i  kostallet  och loge. När man frågat så har dom sagt "vi bara tittar lite för det var ju inte låst"  :-\  Jag har till och med hittat naket folk på höskullen :-[ :-X :P

För övrigt så tillhör jag den skara som har fått höns och ankor stulna av tvåbent räv som kunde utställningstandrad och som kunde både öppna och stänga hönshusdörren >:(
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #38 skrivet: 14 apr-12 kl 09:25 »
Sedan glömde jag säga att skylten var grymt snygg  ;D ;D ;D Om den konstnärliga inspirationen åter slår ann så tror jag många med mig  skulle vilja ha en med en ilsken gås på  8)  :-[
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #39 skrivet: 14 apr-12 kl 09:27 »
 ;D ja, eller ilsken kalkon, eller bantham, eller  ...  katt, eller ...  ....  :D  ... kanin?  ... ;)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser