Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Afrikanska dvärggetter  (läst 1739 gånger)

a239s

  • Inlägg: 4
    • Västerbotten
Afrikanska dvärggetter
« skrivet: 09 apr-12 kl 18:44 »
Hej!
Jag är alldeles ny, har nu suttit i flera timmar och bläddrat tillbaka i detta Getforum.. Men jag undrar ändå om det finns någon därute med Afrikanska dvärggetter som skulle kunna tänka sig att berätta lite..


Har vart i kontakt med en uppfödning som tyvärr inte har några killingar till salu för tillfället men kunde tänka sig att sälja sin bock och två getter (obesläcktade) och förmodligen betäckta...?? Är det något ni rekomenderar eller ska man börja med killingar?

Methoni

  • Inlägg: 195
    • Närke
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #1 skrivet: 09 apr-12 kl 18:58 »
Jag började med vuxna och det har gått mycket bra...tycker inte att det spelar någon roll vilket du börjar med det är lika roligt vilket som  :).

Sussilo

  • Gäst
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #2 skrivet: 10 apr-12 kl 16:50 »
Visst kan du börja med ett par vuxna getter. Deras killingar kommer att födas hos dig och det är roligt att följa dem :) !

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #3 skrivet: 10 apr-12 kl 23:10 »
Enda problemet är väl, att du måste plugga på fortare, ty du har kortare tid på dig innan du måste kunna assistera vid förlossning om det skulle behövas.

Och välkommen hit!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

378 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser