Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pack saddle  (läst 2097 gånger)

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
pack saddle
« skrivet: 01 nov-06 kl 07:40 »
finns det någon i detta avlångs land som vet vart man kan få tag på en pack sadel. det skall vara en med två kors på ryggen. så att man kan surra lasten.

ManiacDarling

• Gäst
Re:pack saddle
« Svar #1 skrivet: 01 nov-06 kl 20:57 »
Menar du klövjesadlar så finns det på den här sidan: http://www.montsegur.se/

Kolla även in vad krulligahasten.se har för pack-alternativ, väldigt bra pack-väskor tror jag.

åsnemor

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 nov-06 kl 17:19 »
hej ManiacDarling. tack, det var precis en sådan som jag menade. jag visste inte vad de hette på svenska. vet du om man kan tillverka en sådan själv?såg nämligen på priset att min ekonomi inte klarar den uppgiften  ;)

ManiacDarling

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 03 nov-06 kl 08:08 »
har ingen aning om hur man gör för att tillverka en, men fördelen med att köpa en är ju att man vet att den är byggd "ergonomiskt korrekt" att den är behaglig för hästryggen och inte kan orsaka belastningskador osv. Det är ju viktigt hur den sitter på ryggen, samt att packningen inte är sned o.s.v.. Jag skulle t.ex aldrig våga tillverka en sadel själv utan riktig inblick i hur det påverkar anatomin, det finns ju en anledning till att det finns sadelutprovare som yrkeskategori. Men sen kanske det är annorlunda med klövjesadlar, de kanske är "enklare" i sitt utförande, har ingen aning faktiskt.
« Senast ändrad: 16 jan-11 kl 03:39 av ManiacDarling »

ManiacDarling

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 nov-06 kl 08:11 »
-
« Senast ändrad: 16 jan-11 kl 03:40 av ManiacDarling »

åsnemor

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 05 nov-06 kl 01:10 »
mitt problem är att det är en åsna som skall ha den. jag vet inte om de är anpassade till deras kroppar. åsnans skulderblad sitter upp och ner om man jämför med hästens. sedan så är de ju mycket smalare.
 :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 1 användare
mrnic

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser