Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  O'shamo  (läst 2083 gånger)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
O'shamo
« skrivet: 31 mar-12 kl 21:10 »
Äntligen har jag fått hem ägg från dessa otroliga varelser, men när jag vill kolla upp lite fakta om dem förutom basfaktan så hittar jag inget ???

Någon som vill berätta om dem, eller som kanske kan länka till någon sida som har någon vettig info och inte bara "de är faktiskt snälla"

(Sökfunktionen här på alternativ vill visst inte sammarbeta med mig)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

FM

• Skåne
SV: O'shamo
« Svar #1 skrivet: 31 mar-12 kl 23:45 »
http://longtail-fowl.com/onag.html

Står endel om rasen där ;)

Dom är, snälla, trevliga, pigga och nyfikna. Vara ute sent på kvällarna är skoj och när man stänger luckan får man gå så de inte får syn på en för då kommer de ut för att hälsa.
Roliga med sina långa ben dom inte har så bra styrsel på som små  ::)  :P Hungriga, äter en hel del och dricker mycket vilket resulterar i att dom bajsar stora högar  ;D Växer sakta gör dom oxå. Coola fåglar! 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 01 apr-12 kl 00:33 »
http://longtail-fowl.com/onag.html

Står endel om rasen där ;)

Dom är, snälla, trevliga, pigga och nyfikna. Vara ute sent på kvällarna är skoj och när man stänger luckan får man gå så de inte får syn på en för då kommer de ut för att hälsa.
Roliga med sina långa ben dom inte har så bra styrsel på som små  ::)  :P Hungriga, äter en hel del och dricker mycket vilket resulterar i att dom bajsar stora högar  ;D Växer sakta gör dom oxå. Coola fåglar!

Länken är lite fel va? ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

FM

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 01 apr-12 kl 00:35 »
Ja man kan tro det när man läser vad den heter hehe men om du skrollar ner till övriga raser, tadaaa  :P  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 01 apr-12 kl 00:36 »
Ja man kan tro det när man läser vad den heter hehe men om du skrollar ner till övriga raser, tadaaa  :P  ;D

Direktlänk: http://longtail-fowl.com/o_shamo.html
;D ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

FM

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 01 apr-12 kl 00:38 »
Perfekt  ;)

Fridur

• Letar efter ett nytt arbete!
    • Halland
« Svar #6 skrivet: 01 apr-12 kl 02:41 »
Men oj :o Vilka fantastiska höns! Kollade länken :) Ko shamo var ochså fina.
 Var har du hittat sådana måntro?
Bor på landet med sambo, katter, kaniner, vaktlar och Höns! Letar efter en gård att fylla med allehanda djur :)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #7 skrivet: 01 apr-12 kl 09:00 »
Tack för länken! Ska genast kolla in den  :)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

FM

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 01 apr-12 kl 11:09 »
Men oj :o Vilka fantastiska höns! Kollade länken :) Ko shamo var ochså fina.
 Var har du hittat sådana måntro?

Hej!
Azoo-Lina här på forumet har Ko-Shamo  ;)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #9 skrivet: 01 apr-12 kl 21:12 »
Jag har också en trio av dessa, ursöta  :-*
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser