Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem kommer äggen ifrån?  (läst 900 gånger)

tranicos

• Västergötland
Vem kommer äggen ifrån?
« skrivet: 30 mar-12 kl 17:43 »
Hej!

Jag tänkte lägga några av mina dv. wyandotte-ägg i kläckaren. Problemet är att det även går en dv. kochin i samma grupp. Jag tänkte bara höra om man med säkerhet kan säga att det vänstra ägget kommer från dv. wyandotte och det högra från dv. kochin?

//Linus

FM

• Skåne
SV: Vem kommer äggen ifrån?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-12 kl 18:10 »
Finns nog ingen säkerhet, men mina dv cochins värper som det högra ägget små pingisbollar/golfbollar  :P  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

tranicos

• Västergötland
SV: Vem kommer äggen ifrån?
« Svar #2 skrivet: 30 mar-12 kl 18:25 »
Cch de dv. wyandotte-ägg jag fick på posten är ju i princip identiska med det vänstra, fast lite större, så det känns ju rätt säkert men jag vill bara dubbelkolla. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 4 användare (1 dolda)
ärt, JoeDirt, Liingonet

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser