Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur tar man vara på skinn/ päls  (läst 2319 gånger)

ensamvarg

• -
hur tar man vara på skinn/ päls
« skrivet: 27 mar-12 kl 18:15 »
Hej jag är ny här och är nyfiken på hur man tar vara på skinn/ päls på bästa sett?? Jag vill inte inhandla massa kemikalier utan ta vara på det så naturligt som möjligt typ stenåldersvis. tanken är att sy  kläder och mm på detta sedan. Och är det nån som har skinn över till en liten peng el så står jag för frakten vore tacksamt

/ otto

Annalenahofling

• Gäst
SV: hur tar man vara på skinn/ päls
« Svar #1 skrivet: 22 apr-12 kl 09:33 »
Hej.
Det är svårt att beskriva ett sådant handverk för dig här om du inte har några som helt vetskap om hur de skall se ut när du kommit in under senor och fett på skinn sidan. Men de finns en bok som är väldigt bra den heter Skinn men jag minns inte vad hon heter som har skrivit den. Där står allt du brhöver veta den kostar ca 150 kr.
Jag håller själv på att garva och bereda både päls skinn och läder men just nu ligger de på is eftersom att man inte får göra sådant när man väntar barn.
Fråga gärna om du stöter på problem så ska jag försöka att hjälpa dig.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: hur tar man vara på skinn/ päls
« Svar #2 skrivet: 22 apr-12 kl 10:01 »
Finns flera trådar i ämnet,.
Lotta rahmne heter hon som gjort boken tror jag..
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 2 användare
Radar, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser