Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mix...  (läst 2436 gånger)

Archibald

  • Inlägg: 302
Mix...
« skrivet: 28 okt-06 kl 09:38 »
Måste varit rejält trött eller haft påhälsning i hönshuset igår...
vaktelburen var öppen, tack och lov att dörren in till hönshuset var stängd, dock var dörren in till hönsen också öppen.....
på golvet inne hos hönsen sprang vaktlarna och hönsen studsade omkring...
lite kul att se, alla klarade sig.
är det någon som har höns och vaktlar blandade?
måste bli ett fasligt letande efter äggen.


VascoDaGama

  • Inlägg: 15
    • -
    • chickendudes place
Re:Mix...
« Svar #1 skrivet: 28 okt-06 kl 21:14 »
Jo då, i en av våra hönsgårdar har vi vaktlar, höns, guldfasaner, duvor och även en påfågel tillsammans. För vår del är det inga problem med att hitta vaktlarnas ägg. Vi har byggt ett eget litet bo till dem, med en så liten öppning så att endast vaktlarna och ev. små hönskycklingar kan gå in där. Sen lyfter jag bara på locket när jag vill ha deras ägg. Vaktlarna gillar att ha ett eget krypin, där dem kan vara för sig själva.

Archibald

  • Inlägg: 302
Re:Mix...
« Svar #2 skrivet: 29 okt-06 kl 09:53 »
jag har bygt ett bo till dem i deras bur, och där är de aldrig....kanske skall flytta ner dem till marken hos hönsen...


Grimla

  • Inlägg: 4057
  • 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
Re:Mix...
« Svar #3 skrivet: 29 okt-06 kl 10:39 »
Funderar lite....
Kan man ha höns o vaktlar ihop ?

Ökar inte riskerna för Vaktelsjuka då ?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Webmaster

  • Inlägg: 56
    • Småland
    • Stjärnås Djur och Fjäder
Re:Mix...
« Svar #4 skrivet: 31 okt-06 kl 22:10 »
Vaktlar är mycket känsliga mot bakterier och ohyra från höns.
Men de som klarar av detta blir oftast mycket sällskapliga med hönsen. Däremot brukar jag inte låta mina vaktelkycklingar kläckas hos hönsen.
Om ett hönshus är ett hus där höns bor i, vad är då ett skithus?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

334 gäster, 6 användare (2 dolda)
Bokesliden, Be, N.grossmann, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser