Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken äggfärg har dvärg Maran ( svart kopparfärgad )?  (läst 2242 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
Hej!

Jag får snart hem ägg från dvärg Maran svart kopparfärgad! lägger dom också mörka fina ägg?

tack i förhand
Patrizia
« Senast ändrad: 15 mar-12 kl 18:16 av murrelina-01 »
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

pytte

• -
SV: Vilken äggfärg har dvärg Maran ( svart kopparfärgad )?
« Svar #1 skrivet: 18 mar-12 kl 18:14 »
Letar också efter dvärg maran  är nyfiken, vart har du fått tag på ägg???
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 18 mar-12 kl 20:00 »
Letar också efter dvärg maran  är nyfiken, vart har du fått tag på ägg???

Jag har köpt dom i tyskland från en uppfödare, jag kommer själv från tyskland o har min syster o föräldrar som bor där. Jag flyttade hit för 11 år sedan , så det finns lite kontakter där nere. Här i sverige går det inte att hitta några ägg från dvärg maran.

Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

LenaL

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 02 apr-12 kl 17:25 »
Dvärg Maranen ska också ha mörkbruna ägg enligt rasstandarden.
Jag har letat många år efter Dv. Maran ägg fast gökfärgade. Svårt att köpa från övriga Europa om man inte har kontakter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 4 användare (2 dolda)
alternaiv, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser