Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Absolute rookie med första småproblemen...  (läst 5361 gånger)

MiMaanvandrare

• "Livet är för kort, gör det du är bra på!"
    • Värmland
SV: Absolute rookie med första småproblemen...
« Svar #20 skrivet: 22 mar-12 kl 21:21 »
Nu med fungerande spolvätska!!:-D Jag följde sladden baklänges från huven. Den hade ramlat isär på inte mindre än 4 ställen... Ingen läcka som kunde ses på 20minuter. Där hängde och dinglade flera lösa starta slangar nere vid spolvätskebehållaren - det svåraste var att få tag i och dra i dem så jag kunde sätta ihop rätt. Jag har mekat!! (Eller har jag inte det? Lite?:-D)
Andra vändan till självhushållning påbörjad, I maklig takt denna gång. Och med centralvärme... (snart).

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 22 mar-12 kl 21:43 »
Grattis, du har lagat en glappkontakt. Nu klarar du de flesta elproblem på din gamla bil.

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #22 skrivet: 22 mar-12 kl 22:56 »
Nu med fungerande spolvätska!!:-D Jag följde sladden baklänges från huven. Den hade ramlat isär på inte mindre än 4 ställen... Ingen läcka som kunde ses på 20minuter. Där hängde och dinglade flera lösa starta slangar nere vid spolvätskebehållaren - det svåraste var att få tag i och dra i dem så jag kunde sätta ihop rätt. Jag har mekat!! (Eller har jag inte det? Lite?:-D)

Jo men visst har du mekat! Om de delat på sig så har det kanske varit fruset i slangarna. Någon som fyllt på bara vatten, eller iaf för lite spolarvätska för många minusgrader. Så har de släppt av trycket när man spolat.

Visst tusan har du MEKAT!  :D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Existens?

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 23 mar-12 kl 08:21 »

Härligt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser