Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilken ras?  (läst 1451 gånger)

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
vilken ras?
« skrivet: 06 mar-12 kl 19:57 »
Hej vilken ras skulle detta ägg kunna tillhöra fick det i morse !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 06 mar-12 kl 19:59 »
Vilka raser har du?

Det är bättre att fota mot ett vitt papper, bordet gör att färgen blir konstig.

Men ägget är väl grönt, så typ creme crested legbar, isbar, araucana eller korsningar med dessa raser.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #2 skrivet: 06 mar-12 kl 20:08 »
Vilka raser har du?

Det är bättre att fota mot ett vitt papper, bordet gör att färgen blir konstig.

Men ägget är väl grönt, så typ creme crested legbar, isbar, araucana eller korsningar med dessa raser.
jag har Australopington, araucana, och en isbars korsning skulle jag tro

ägget är inte av araucana för dem la mycket mindre ägg jag kan ta ett nytt foto imorgon då kanske det har kommit fler ägg som jag kan fota och och jämföra med

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 06 mar-12 kl 20:12 »
Ja, om det inte är av dina Araucana så är det helt klart din Isbar som har lagt det. Jag trodde dock de la ägg som var åt mer blå-hållet? Men det kan vara bordsskivan som sagt. Australorpington lägger (efter en Google-sökning) beige/rosa ägg.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #4 skrivet: 06 mar-12 kl 20:21 »
Ja, om det inte är av dina Araucana så är det helt klart din Isbar som har lagt det. Jag trodde dock de la ägg som var åt mer blå-hållet? Men det kan vara bordsskivan som sagt. Australorpington lägger (efter en Google-sökning) beige/rosa ägg.
australop lägger bruna ägg !

ja jag tror nog oxå att det är den men jag vet inte vad det är för ras på hönan så jag tänkte att man kanske kunde se det på ägget ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

799 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser