Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gul am. gäss  (läst 1192 gånger)

torkri1

• Norge
Gul am. gäss
« skrivet: 06 mar-12 kl 18:13 »
Hej
Er det noen i nordre del av Sverige som holder gul amerikansk gäss?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Gul am. gäss
« Svar #1 skrivet: 06 mar-12 kl 18:14 »
Jag har sådana, men jag bor i Skåne, så det är ju inte norra Sverige...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

torkri1

• Norge
« Svar #2 skrivet: 06 mar-12 kl 18:20 »
Er på jakt etter nytt blod. Selger du ruveegg?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 06 mar-12 kl 18:57 »
Ja, men jag har tyvärr bara ett par, så det blir inte så många ägg. Hon värper inte än, jag försöker få alla mina gäss att vänta någon vecka till med värpstarten, eftersom kläckresultatet ändå är dåligt på ägg som blivit kalla.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 2 användare
Radar, Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser