Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjelp med strikking  (läst 1154 gånger)

Mule

Hjelp med strikking
« skrivet: 19 okt-06 kl 10:02 »
Hei :)

Jeg har akkurat lært meg å strikke rundt ved bruk av fem strikkepinner, og tenkte jeg skulle prøve å lage et par votter. Nå har jeg kommet så langt at det er på tide å sette av rom til en tommel, men hvordan i all verden gjør jeg det? Jeg har kunnet strikke en god del år, men har ikke noe særlig erfaring med å strikke rundt..

Setter stor pris på om noen her kan prøve seg på en forklaring :)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
Re:Hjelp med strikking
« Svar #1 skrivet: 19 okt-06 kl 10:32 »
När du kommer till tummen ska du sätta tummens maskor på en tråd, gärna i avvikande färg så du ser tydligt vilka de är. Det står i stickbeskrivningen hur många maskor du ska sätta av. Sen får de sitta där tills du stickat klart vanten i övrigt, då plockar du upp dem och stickar tummen! Det är inte alls svårt...  :P

Just nu håller jag på med femfingervantar - torgvantar med halva fingrar - rätt många maskor att hålla reda på, men svårt, nej inte särskilt. Fast ok, lite fel har det ju blivit...  ::)
Höns, stickning och pelargoner

Mule

Re:Hjelp med strikking
« Svar #2 skrivet: 19 okt-06 kl 10:39 »
Tusen takk! Skal prøve å se om jeg får det til, selv om jeg ikke har noen oppskrift ;) Hørtes faktisk ikke så komplisert ut som jeg hadde fryktet, men det bør jeg kanskje ikke si før jeg har forsøkt :P

Syns det virker en god del verre å lage sånne vanter som du gjør, men det må være moro når man får det til!

Nå gleder jeg meg til å strikke :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser