Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm som är svagt i lederna  (läst 1325 gånger)

moppe

Lamm som är svagt i lederna
« skrivet: 19 feb-12 kl 17:22 »
Har ett flasklamm som nu är 9 dagar, hon har genomlidit selenbrist men blivit bättre och varit riktigt pigg och glad och ätit massor i ett par dagar nu. För en stund sedan såg jag att hon plötsligt blivit hjulbent fram för allt på ena fram men hon verkar vek i lederna, vad kan detta bero på. Hon blev idag även insläppt till de andra igen men tror inte att hon har fått någon smäll som orsakat detta.

vallhunden

• Västergötland
SV: Lamm som är svagt i lederna
« Svar #1 skrivet: 19 feb-12 kl 17:37 »
D-vitaminbrist ??? ???
Lite AD-droppar kan ju inte göra ont...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

moppe

SV: Lamm som är svagt i lederna
« Svar #2 skrivet: 19 feb-12 kl 18:19 »
Hur mycket kan man ge av det? Har gett D-vitamindroppar + B-vitamin i 5 dagar och nu hållt uppe i två dagar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 2 användare
kedd, Högnemobon

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser